לא רואה פורנו אך האם זה בסדר בחורות עירומות?

דיון מתוך פורום  התמכרות

15/07/2013 | 20:06 | מאת: גלעד

שלום רב, הפסקתי עם הפורנו לפני כמה חודשים כי אני חושב שזה לא מוסרי ודוחה מה שרואים שם ובעיקר כי שמעתי שזה עושה נזקים למוח. אני אמנם לא צופה בסרטים פורנוגרפים אך אני כן צופה בסרטונים של דוגמניות עירומות. האם זה בסדר או חמור באותה מידה כמו פורנו? יש לציין כי גם כשראיתי פורנו לא הייתי אובססיבי. הייתי צופה כ 4 פעמים בשבוע. תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה
21/07/2013 | 17:58 | מאת: אינה ארצי

גלעד שלום רב. על פניו, לפי מה שתיארת זה לא נשמע כהתמכרות, עם זאת אנך פונה סתם. משהו מפריע בהתנהלותך ברמה התנהגותית או ערכית. הנך מוזמן לפרט יותר.

21/07/2013 | 18:28 | מאת: גלעד

אוקיי אז המצב הוא כזה. את צודקת שלעולם לא הייתי מכור. אני היום בן 25. צפיתי עד לפני כמה חודשים בפורנו על בסיס שבועי בצורה רציפה מגיל 14. כלומר, הייתי צופה כ 4-6 פעמים בשבוע. אני לא רואה בזה התמכרות אבל אני בהחלט רואה את זה כדבר לא מוסרי ובעיקר כדבר לא מציאותי. הבנתי שצפייה בפורנו הוא כמו סם לכל דבר, שאפשר להתמכר אליו. אך זה פחות מה שגרם לי להפסיק. הסיבה העיקרית שגרמה לי להפסיק היא להתרגל לעובדה ש 99% אחוז מהבחורות שיש בעולם הם לא מה שרואים בסרטים. רציתי להוריד משמעותית את הסטנדרטים הגבוהים הלא רציונלים שיש לי לבחורות. עם הזמן כשראיתי שאני פחות צופה בפורנו, ראיתי שאני מתחיל להמשך לבנות שהם לא "דוגמניות" וזה מה שאהבתי בי. זה גרם לי לחשוב שאני אנושי ולא פנאט שמחפש רק דוגמניות. ומי אני שירצה דוגמניות? אני בעצמי לא דוגמן. אבל המוח רוצה ויזואליות וצפייה בבחורות עירומות מספקת את המוח וזה לא פורנו! לכן זה נתן לי לגיטמיציה לצפות בסרטונים הללו. אבל זה גרם לי להרהר שוב: האם מה שרואים שם הוא מציאותי? כלל וכלל לא. האם הבחורות האלה ניתנות להשגה? גם לא. והאם עצם הצפייה בבחורות עירומות לא מעיד על זה שאני פשוט משקר לעצמי? האם למוח האנושי יש יכולת הבחנה בין מציאות לדמיון? האם אני יוכל להמשך לבחורות רגילות ולא דוגמניות על אף שרואים בסרטים הללו בחורות "אוטופיות"?

מנהל פורום התמכרות