למה להיות במעקב אני לא מבינה

דיון מתוך פורום  גידולי מוח

13/01/2020 | 18:49 | מאת: ליטל

שלום . אני רוצה לדעת מה חוכמה בלהיות במעקב לגליומה בדרגה ממאיר נמוכה במקום שאפשר לנתח גם לפי דבריו של הרופא ... מחכים שזה יעלה לדרגה 3 ????? בעלי אמרו לו להיות במעקב למרות שmri נותן כיוון של גידול 90 אחוז בדרגה ממאיר נמוכה .לאחר שהיינו ב2 חוות דעת שאחד מהם המליץ על ניתוח כי לדבריו זה יכול לעקב התקדמות ..והפרופסור השני המליץ להיות במעקב ואמר שכרגע לא ניראה כזה מסוכן בגלל שזה דרגה ממיאר נמוכה ..עדיין לא מבינה את הנושא של המעקב למה זה ?..אשמח להחכים בנושא בזכותכם

לקריאה נוספת והעמקה

הטיפול בגליומה הוא מורכב. ברוב המכריע של המקרים לא ניתן להסיר את הגידול בשלמותו ותתכן חזרה של התהליך. לכן שתי הדעות ששמעת הן לגיטימיות כאשר אין הוכחה ברורה שדרך אחת עדיפה על השניה. יש להביא בחשבון את גיל המטופל, התסמינים, גודל התהליך, מיקומו ועוד כדי להגיע להחלטה האופטימלית.

14/01/2020 | 12:19 | מאת: ליטל

תודה על תגובתך דוקטור ברשותך עוד משהו קטן מה משמעות של עלייה של כולין לעומת קראטנין , רושם לעליית במיאויזנטול בבדיקה הזו של MRS ?

לרקמות שונות יש מאפיינים שונים בבדיקת ספקטרוסקופיה, עליה בכולין, קריאטין מיואניזיטול והיחסים ביניהם יכולים לרמז על אופיו של התהליך אך לא מדובר באבחנה וודאית. צריך להתייחס לתוצאות בשקלול שאר הממצאים.

מנהל פורום גידולי מוח