העשרת חלב

דיון מתוך פורום  רפואה מונעת - סגנון חיים רפואי

14/06/2011 | 22:02 | מאת: טומי

פ.נ. האם יש לחשוש מוויטמין D ומסידן המועשרים ע"י יצרני החלב בתוצרתם, כאשר הם רשומים, כדת וכדין, על הקרטון?

לקריאה נוספת והעמקה
17/06/2011 | 12:24 | מאת: דליה

זהירות מתעשיית החלב ומוצריו וצריכתם באדיבות תעשיית החלב ומוצריו בישראל ובעולם ולאור הנתונים המחקרים המדעיים אודות התזונה ובריאות אזרחי ישראל וצרכני החלב ומוצריו צפויים לעתיד עגום וכאב מאוד , בגלל החינוך והלימוד לצריכת חלב ומוצריו . אין ספק שהורים וילדיהם אינם מודעים על הקשר בן : 1. שהחלב ומוצריו קשור לסוכרת מ"ס 1 מספר חולי הסוכרת מזנק ולאף אחד לא אכפת סוכרת היא סיבת המוות הרביעית בישראל ותוך ארבע שנים בלבד עלה שיעור החולים בה בלמעלה מ-30%. למרות זאת, עד היום לא הושק קמפיין לאומי בנושא. המומחים מפנים אצבע מאשימה כלפי שלושה גורמים: קופות החולים, משרד הבריאות והאזרחים שמזניחים את עצמם כ1,500- חולי סוכרת בישראל עוברים מדי שנה קטיעות רגליים. 37% מהקטיעות הן מעל הקרסול ו25%- מעל הברך. כמחצית מהחולים הסובלים מאי-ספיקת כליות פיתחו אותה כתוצאה מסוכרת. מחלת עיניים סוכרתית היא הסיבה השנייה בשכיחותה לעיוורון - מדי שנה מתעוורים בגללה מאות אנשים בישראל. מחקרים בינלאומיים רבים ומקיפים ביותר מצאו שסוכרת מסוג 1, שהיא מחלה אוטואימונית קשה, קשורה לצריכת חלב פרה ולגמילה מוקדמת מדיי מחלב אם. 2. שהחלב ומוצריו קשור לסרטן בלוטות הערמונית . 6 חולים חדשים בסרטן הערמונית מאובחנים בישראל מדי יום ד"ר משה שטרנפלד *כך עולה מנתונים שמפרסמת האגודה למלחמה בסרטן. פרופ' אליעזר רובינזון, יו"ר האגודה: "כל גבר מגיל 50 חייב להכיר את סימני המחלה. אל תמות מבושה. פנה לרופא שלך"* בכל יום נפטר אדם בישראל מסרטן הערמונית ושישה גברים מאובחנים כלוקים במחלת הסרטן השכיחה ביותר בקרב גברים בישראל. כך עולה מנתוני רישום הסרטן הלאומי במשרד הבריאות, שמפרסמת האגודה למלחמה בסרטן. על פי הנתונים, המתפרסמים לרגל יום המודעות לסרטן הערמונית שיצויין ב-3.9 בישראל, ומצויין ברחבי העולם במהלך החודש, בכל שנה מתגלים בישראל כ-2,250 מקרים חדשים של סרטן הערמונית וכ-380 גברים מתים ממנה. גיל מבוגר ומוצא מגבירים את אחוזי השכיחות. היסטוריה משפחתית הקובעת כי גברים שלהם אב שחלה - נמצאים בסיכון גבוה פי שניים לחלות בסרטן מסוג זה. כמו כן, תזונה לא נכונה, שתיית אלכוהול ועישון חשודים כמגבירי שכיחות אפשריים, אולם דרושים עוד מחקרים נוספים על מנת לחזק קביעה זו. 3. שהחלב ומוצריו קשור למחלת האוסטיאופורוזיס . 4. שהחלב ומוצריו קשור למחלת טרשת נפוצה . 5. שהחלב ומוצריו קשור לכול המחלות האוטואימוניות . מחלה אוטואימונית היא מחלה שהגוף מתקיף את עצמו באופן שיטתי.חוסר האפשרות להבחין בין חלבונים זרים שפלשו לגוף לבין חלבונים הגוף עצמו .לרוב החולים אין סיכויים רבים לנצח את המחלה . כדי להבין את הקשר בן תזונתנו היום יומית ולמחלה ההערמומית הזו אנו צרכים לאבין את המזון שאנו צורכים האנטיגנים שמטעים את גופנו הגורמים לו לתקוף את עצמו נמצאים במזונותנו . בתהליך מערכת העיכול ,חלק מהחלבונים מתגנבים ממערכת המעיים למחזור הדם ,לפני שהם מתפרקים לחומצות אמינויות .שאריות החלבונים הבלתי מעוכלים מזוהים על ידי המערכת החיסונית כפולשים זרים ,כתוצאה מכך ,המערכת החיסונית מתחילה להכין תבניות שלה כדי להשמיד את החלבונים ובכך פותחת בתהליך אוטואימונית הרסנית של אחד החלבונים שמחקים את החלבונים של הגוף עצמו הוא חלב פרה ומוצריו המשבש את המערכת . מחלה זו נפוצה יותר באזורים המרוחקים מקו המשווה 6. שבחלב ומוצריו שיש בהם חלבון קוזאין – שהוכרז במחקרים מעבדתיים כמעודד גידולים סרטניים רבים ומגביר כולסטרול בדם ורובד תרשיתי בעורקים. 7. שחלב ומוצריו קשור להגברת החמצון בגוף – שהוא אבי אבות של כל המחלות הידועות למדע .

19/06/2011 | 01:40 | מאת: אבי

מנחם דיבר בטלפון עם מישהי שהיתה אצלכם עם חברה בקשר לקביעת מין היילוד. היא אמרה שדיברת שטויות בטונות. היא אמרה שאתה כל כך לא אינטיליגנטי וטיפש עד שהיא התאפקה שלא לצחוק לך בפרצוף.

טומי ויטמין D - הפך לאחרונה , להיות בראש סדר הדיונים , בחברה הישראלית וגם בפורום זה. כדי להשקיט את הרוחות, ולהבנת הנושא הנה לפניכם דעת הסמכות העליונה ה- IOM. לכן אני מציע לעיין ב: http://jama.ama-assn.org/content/305/5/453.extract אין שום יתרון בריאותי לציבור הרחב - "בהעשרה". בברכה בברכה

25/06/2011 | 19:35 | מאת: אלדד

לפרופסור קידר שלום רב, קראתי את דברי IOM ו-JAMA, ולא מצאתי בהם זכר, ואפילו לא רמז, לטענה שאין שום תועלת בריאותית בהעשרת מוצרי חלב בוויטמין D ובסידן. האם לא נפלה טעות בטענתך בעניין זה? שבוע טוב. אלדד

26/06/2011 | 20:58 | מאת: טומי

בלינק שציינת מוצגים 100 המילים הראשונות בלבד של המאמר, מה שנותן תמונה סלקטיבית ומטעה. בהמשך המאמר מוסבר ההפך מדבריך, לדוגמה: א. סך כמות הוויטמין די הממוצעת הנצרכת בארה"ב נמוכה מהחציון הנדרש. ב. כמה קבוצות, כגון זקנים, עשויות להימצא בסיכון מוגבר של מעט מידי ויטמין די. ג. הסיבה לכך שאמריקאים רבים מקבלים כמות ניכרת של ויטמין די וסידן היא שהם נוטלים תוספי תזונה (בניגוד לדעתך) ואוכלים מזונות מועשרים (בניגוד לדעתך). מדוע התעלמת ממידע חשוב זה? טומי

מנהל פורום רפואה מונעת - סגנון חיים רפואי