החלפת תרופה לילד בן 12

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים

26/02/2020 | 13:30 | מאת: סו

שלום בני מקבל גנוטרופין 5.3 . 1.3 מ"ג ליום הוא בן 12 בעקבות מחסור אנחנו נאלצים לשנות לזומוקטון 10 מ"ג . האם יש הבדל בין התרופות מבחינת השפעת התרופה ?

לקריאה נוספת והעמקה

אין הבדל בפעילות הזומקטון לפעילות הנורדיטרופין. הכרזה זו בוטאה בין אנדוקרינולוגים לילדים בפורום בינלאומי. יש בטיפולי עם הזמן לפחות 800 ילדים על זומקטון הגדלים היטב ללא בעיה. כיוון שהזומקטון ניתן במזרק ללא מחט, יש ילדים בני 8-9 שמזריקים לעצמם את התרופה. אם, לפי הטענה, חומר לא נכנס ומותז סימן שההורים לא מבצעים את ההוראות או שהדרכתם לא היתה מושלמת. במשך 30 שנה של שימוש בהורמון זה עם מזרק זה נדיר שהיית לי טענה כזו. אם אין בטחון באופן ההזרקה, אני שולח מדריכה הביתה להורים והמדריכה דואגת שההזרקה תהיה נכונה ואם יש צורך היא תבוא יותר מפעם אחת

27/02/2020 | 09:13 | מאת: סו

אני רק אחדד שהאנדוקרינולוגית טוענת שזומקטון זה ממש לא מומלץ מכיוון וההזרקה ללא מחט ופירטה עוד כל מיני חסרונות טוענת שהחומר הולך לאיבוד בזמן ההזרקה האם זה נכון ד"ר ? או שישנם אינטרסים נוספים ואני יכולה להיות שקטה בשימוש בזומקטון ?

את רוצה שאני אנחש אם לאנדוקרינולוגית יש אינטרסים? - הגזמת נתתי לך תשובה על שימוש בהורמון בלי מחט. אין מה לחדד בתשובה שלי. אם זו באמת הייתה הבעיה לא הייתי ממשיך להשתמש בהורמון זה תקופה של 30 שנה במאות ילדים. אני מדגיש שכדאי שאת ההדרכה תיתן המדריכה של החברה המייצרת את הזומקטון.

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים