טיפול בהתפתחות מינית מוקדמת אצל בנות

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים

17/02/2020 | 22:11 | מאת: שרית

ביתי בת 8.5. ניצני שדיים הופיעו בגיל 8 וצמיחה מהירה (תמיד היתה גבוהה לגילה אך בגיל 8 החלה לגבוהה מהר יותר). בירור עם אנדוקרינולוג ילדים הראה כי תהליך ההתבגרות התחיל והומלץ על זריקות על מנת לעצור את התהליך. היום היא קיבלה את הזריקה הראשונה. רציתי לדעת למה לצפות כעת מבחינת התגובה של הגוף שלה לזריקות, בעיקר בשבועות הקרובים. מה יקרה לסימנים שכבר הופיעו, האם יחלשו, האם ימשיכו להתפתח כרגיל. האם הצמיחה לגובה תעצר לחלוטין עד סיום הטיפול? תודה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה

דקאפפטיל גורם לעליה בתיאבון ועליה במשקל ויש לרסן את האכילה ולעסוק בספורט. תופעות לוואי אחרות הן נדירות מאד. הדשקאפפטיל מעכב את התקדמות ההתבגרות ולעיתים נסיגה בסימני ההתבגרות. לאחר סיום הטיפול בדרך כלל הגדילה לגובה נמשכת

19/02/2020 | 22:20 | מאת: שרית

תודה על התשובה. זו פעם ראשונה שאני שומעת שזה עלול לפגוע בצמיחה כי היא עלולה לא להמשיך לגבוה עם סיום הטיפול. מה הסיכוי לזה? האם הצמיחה נעצרת לחלוטין בזמן הטיפול? המומחה שמטפל בה אמר שהגובה הצפוי שלה הוא 155-160 ס"מ, גיל עצמות בגיל 8.5 היה 8.5 עד 9.7. קראתי גם איפשהו שבתחילת הטיפול תיתכן האצה בהתפתחות (גדילת שדיים, יתכן דימום ועוד), האם זה נרגע מהר וחוזר אחורה? תודה רבה!

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים