יעילות הורמון גדילה

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים

09/05/2019 | 00:12 | מאת: מונה

שלום וברכה פרופ' צדיק בני בן 12 ועשרה חודשים, 34 ק"ג גובה 151 ס"מ מטופל זו השנה השלישית בהורמון סומטרופין 0.8 מ"ל ליום. אנו גרים בברזיל. היום בבדיקת אנדוקרינולוג נאמר לנו שההורמון סומטרופין הוא ההורמון עם ההצלחה הנמוכה ביותר מבין ההורמונים הקיימים. הומלץ לנו להמשיך את הטיפול עם אחד מההורמונים: Omnitrope, Norditropin, Genotropin . בתחילת הטיפול תחזית משוערת לגובה הילד היתה 1.77 ס"מ. בחוות הדעת הנוספת היום נאמר כי התחזית הינה 1.73 ס"מ. התחזית ע"י אנדוקרינולוג ובהתבסס על צילום עדכני של כף היד. בבדיקות של היום תוצאות IGF-1 יצא 329. מאוד רוצה לשמוע את דעתך אם ידוע על יעילות מופחתת בהורמון סומטרופין ואם כדאי לנו להחליף את ההורמון לאחד מאלו שציינתי שכן יש עוד שנים של טיפול. תודה רבה ובברכת יום הולדת שמח למדינה :-)

לקריאה נוספת והעמקה
09/05/2019 | 05:20 | מאת: מונה

אציין שבמרשם החדש שהומלץ ,Omnitrope,Norditropin המינון שהומלץ 1.7mg כאשר סומטרופין הוא מקבל 0.8 מ"ל.

SOMATROPIN הוא שם כללי לכל הורמוני הגדילה. מה שם החברה המיצרת אותו?

מאיזו סיבה הוא מקבל טיפול בהורמון גדילה?

13/05/2019 | 05:08 | מאת: מונה

שם החברה Bergamo על אריזת האמפולה רשןם: hormotrop somatropina 12 ui הסיבה שמקבל היא שתוצאות הבדיקה (לפני 3 שנים) הראו על חוסר. שוב תודה רבה

אינני מכיר את ההורמון הזה ולא הצלחתי למצוא מידע עליו אלא באיטלקית או ספרדית ההורמונים האחרים שהרופא מסר לך עליהם הם מוכרים בעולם

17/05/2019 | 17:53 | מאת: מונה

פרופ' צדיק תודה מקרב לב על ההתייחסות. חברת האם המייצרת את ההורמון הינה Amgen (חברה אמריקאית שרכשה את Bergamo המייצרת את הורמון Hormotrope) מכל מקום, אנו שוקלים ברצינות להחליף את ההורמון (למרות שהעלות כמעט כפולה). שאלתי, האם זה בסדר להחליף את ההורמון Hormotrop ל Omnitrope ההורמון המוכר, באמצע שנות הטיפול? אני חוששת מתגובת הגוף. (עד כה הוא קיבל בזריקות לעומת ההורמון החדש שיינתן בצורת עט). במידה וכן מהי ההמלצה שלך למינון עפ"י נתוני הילד? (אנדוקרינולוג כאן רשם 1.7 mg ביום). שוב תודה רבה.

GENOTROPIN, - חברת פייזר NORDITROPIN, - חברת נובונורדיסק HUMATROPE- חברת אלי-לילי כולם זהים בהרכב לכולם מזרק עט ויעילותם זהה תשוו מחירים בון שלושתם. מינון הורמון הגדילה הוא בדרך כלל 0.033 עד 0.044 מגר לקג. בעת התבגרות המינון מעט גבוה יותר. בודקים רמת IGF-I הנקרא גם (SOMATOMEDIN) כדי לוודא שהמינון הניתן לא מעלה אותו מעל הנורמה. אינני ממליץ אישית על טיפול בילד שלא בדקתי ואינני מכי5ר את כל הנתונים שלו.

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים