בדיקה חוזרת של הורמון גדילה

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים

31/01/2018 | 13:41 | מאת: שירה

בדיקת הגלוקגון הצביעה על ערך 3.75. בדיקת הארגינין נעשתה כמעט שנה אחרי ותוצאותיה לא תקינות. ועדיין יש בליבנו חשש מלהתחיל בטיפול. האם זה סביר לבקש בדיקת גלוקגון חוזרת לוודא באם משהו השתנה בנוגע לנוכחות הורמון הגדילה?

לקריאה נוספת והעמקה

למי שהבדיקות הוכיחו שחסר לו הורמון גדילה, הוא צלריך את ההורמון מבחינה רפואית. הורמון גדילה חשוב לחילוף חומרים בגוף. הוא בונה חלבונים, סוכרים, מפרק שומנים, בונה שריר, בונה עצם. הילד צריך את הטיפול מבחינה בריאותית. חוזרים על בדיקה רק אם גדילת הילד תקינה ללא טיפול. או שיש הוכחות קליניות שלא סביר שחסר לו הורמון גדילה. לא ברור לי מדוע יש הפרש כל כך גדול בין בצוע שתי בדיקות הורמון גדילה אם יש לכם ספק באבחנה, קחו את הילד עם כל הנתונים של הבדיקות ופנו לחוות דעת נוספת

01/02/2018 | 08:25 | מאת: שירה

תודה על תשובתך. אבקש לחדד נתון נוסף. הילד הוא תאום. נולד פג בשבוע 32. במשקל 1.5. האם אמור להימדד ע“פ המדדים הסטנדרטיים או שמא נתוני הפגות מצריכים הסתכלות אחרת.

שום דבר לא יעזור לך. אם חסר הורמון גדילה עליו לקבל טיפול. אינני יכול לדון עליו. אין לי כל הנתונים שלו. אין לי גרף המשקל והגובה . אפילו את גילו אינני יודע. גם אם הוא נולד פג וגם אםגם עם משקלו נמוך כולנו רוצים בין היתר שגובהו יגיע לנורמה וחילוף החומרים יהיה תקין. .שום הסתכלות אחרת לא מתאימה לי

01/02/2018 | 20:10 | מאת: שירה

בהמשך לתשובתך- הילד בן 6.משקלו 15 קג. גובהו 114 סמ. לפי טבלאות הגדילה אנו מבינים שהוא באחוזון 47. האם הנתונים הפיזיים מראים שחסר הורמון גדילה שמצריכים טיפול מיידי או שמא כדאי להמתין קצת עם הטיפול ולראות את ההתפתחות הפיזית בהמשך? ושוב תודה רבה על המענה והאכפתיות.

אם הוא בן 6 וזה גובהו , לא ברורה לי הסיבה בעקבותיה בוצעה בדיקת הורמון גדילה. מה שאת עושה בשאלה כזו הוא מסוכן לילדך ולרופא. מקבלים נתונים חלקיים ועל סמך זה רוצים יעוץ. יעוץ יוכל להנתן לך רק אם תפני עם הילד וכל הנתונים שלו (בדיקות ונתוני גדילה מלאים) לחוות דעת של אנדוקרינולוג ובדיקת הילד.

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים