אשכים טמירים- כירוג או אורולוג?!

דיון מתוך פורום  כירורגיית ילדים

10/10/2015 | 01:57 | מאת: דקלה

שלום בני בן 5 חוד עם אשכים טמירים דו"צ הממוקמים בתעלה אחד גבוה והשני באמצע .בנוסף שק אשכים היפופלסטי. המלצה לנתח בגיל 6 חוד עד שנה. שאלותי - האם יש קשר בין טמירות דו"צ לשק ממש קטן ? האם מדובר בניתוח אחד?? האם עצם העובדה שהשק קטן יכול להוות בעיה להתמקמות האשך ? איך אפשר לדעת אם כלי הדם מספיק ארוכים ? האם יש השפעה לאשכים דו"צ על התפתחות המינית בעתיד? (זיקפה, גובה זיפים) הייתי אצל כירוג ואצל אורולוג- מי נהוג כמנתח הכי מומחה(!) במקרה זה? אודה לתשובותך - לא ישנה כבר בלילות..

לקריאה נוספת והעמקה

שלום דקלה אשכים תמירים הם בעיה מוכרת ושיעור ההצלחה של הניתוח הוא גבוה למרות שככל שהאשך קטן יותר וגבוה יותר סיכוייו פחות טובים. שקי האשכים אינם מפותחים כיוון שאין בהם תוכן ולרוב, לאחר שהאשכים מקובעים בשקים, הם מתפתחים בהדרגה. יש יתרון לניתוח של שני הצדדים תחת הרדמה אחת כי זה מקטין את סיכוני ההרדמה, אך במידה ומתפתח זיהום בצד אחד הוא עלול לעבור לצד שני ולכן אני נוהג לנתח בשני שלבים. את אורך כלי הדם וצינור הזרע ניתן לראות רק בניתוח ותמיד צריכים להיות מוכנים לניתוח בשני שלבים למרות שזה נדיר. את הניתוח מבצעים גם כירורגים וגם אורולוגים וכדאי לבחור מנתח מנוסה. בברכה,

18/10/2015 | 16:26 | מאת: דקלה

הייתי אצל אורולוג (נאמן) ואצל כירוג (פר פרויד) איך אני יכולה לדעת מי יבצע הכי טוב? שניהם נראים לי מנוסים ומקצועיים איך אוכל לדעת בוודאות מי מנתח בפועל יותר דוצ בגיל 8-7 חודשים? מה הסיכוי באחוזים לזיהום חלילה אם מורידים אישה האשכים בניתוח אחד?

מנהל פורום כירורגיית ילדים