אדמומיות בפנים ורואקוטן

דיון מתוך פורום  רפואת עור ומין

29/11/2019 | 07:01 | מאת: הילה

שלום, אני בת 22. מזה שנה סובלת מאקנה ואדמומיות בפנים, בעיקר בלחיים (הופיע עקב תקופה לחוצה בחיי ומאז לא עובר). מקבלת רואקוטן 3 שבועות, אבל מאז האדמומיות מאוד מאוד החמירה וכל ערב האף שלי מאוד אדום(לא עור אדום מגרוי וקילופים, אלא פשוט כאילו זורם לשם הרבה דם), וגם באמצע היום הפנים שלי פתאום מסמיקות ולאחר כדקה חוזרות לעצמם. זה מאוד מפריע לי ואני לא יודעת איך להתמודד עם זה. האם זו תופעה נורמלית? האם יש מה לעשות עם זה? זה משהו שאמור לחלוף אחרי הטיפול? שמעתי שדיקור סיני אולי יכול לעזור, האם אתה ממליץ לשלב את זה עם הרואקוטן? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

אני כבר לא נותן רואקוטן כבר כ-10 שנים. ה-Federal Drug Adminisration בארה"ב קבע שהיא גורמת לדכאונות ולהתאבדויות.בעבר הרחוק לא היה כמעט אקנה לאחר גיל 20 שנה ולכן היא נקראה פצעי בגרות. בתקופתנו יש צורך בבירור של רופא למה היא מופיעה.לכן ישנם חולים שהמחלה חוזרת אצלם למרות הרואקוטן.אקנה מוחמרת במצבי מתח כך שדיקור סיני עשוי להפחית אותו.

אני כבר לא נותן רואקוטן כבר כ-10 שנים. .Federal Drug Administration בארה"ב קבע שהיא גורמת לדכאונות ולהתאבדויות.בעבר הרחוק היה נדיר לראות אקנה אחרי גיל 20 שנה.לכן נוצר הכינוי "פצעי בגרות".בתקופתנו יש צורך בבירור רפואי מעמיק יותר במחלה.קודם כל צריך לעשות בדיקה לשחלות פוליציסטיות אצל רופא נשים תשגורמת להפרשה מוגברת של טסטוסטרון ולאקנה קוסמטית. במידה ולא יש עוד סיבות ואז לקיחת רואקוטן יכולה להפוך לתחביב טיפולי קבוע אפילו עד גיל 50 שנה .יש לי כבר נסיון רפואי עשיר בנושא.

מנהל פורום רפואת עור ומין