דלקת חניכיים שלא חולפת גם לאחר הקצעת שורשים

דיון מתוך פורום  פריודונטיה, מחלות חניכיים ושתלים דנטלים

08/01/2022 | 03:16 | מאת: מחלת חניכיים שמלווה בכיסים ונסיגה

שלום אני בת 23, לפני כמה חודשים לצערי אובחנתי עם מחלת חניכיים, לצערי יש לי בערך 2/3 כיסים בכל רובע של הפה, ונסיגת חניכיים בכל הפה עברתי טיפול הקצעת שורשים (בכל הפה) לפני ארבעה שבועות. (בטיפול גם החדירו לי מספר פריוציפים) נכון להיום בחניכיים העליוניות אני רואה שיפור בדלקת, החניכיים יותר בריאות אך בחניכיים התחתונות, עדיין יש דלקת, הן עדיין כואבות ואדמומיות, הבחנתי בכיווצים בחניכיים בעקבות הטיפול. אני לא יודעת אם כל זה תקין, כמה זמן לאחר הטיפול אני אמורה לראות הטבה? קבעו לי ביקורת ל3 חודשים ממועד סיום ההקצעה ואני חוששת שזה מאוחר מידי ויחמיר לי את המצב…בנוסף, ישנן 2 שיניים אחת טוחנת בחניכיים התחתונות, שכמה ימים כאב לי לצחצח בה וגם הבחנתי בפס שחור בשורש השן, הכאב עבר במהלך הצחצוח אך הפס הכהה הזה בקו בין השן לחנייכים עדיין ישנו…אותה תופעה קרתה לי בדיוק באחת השיניים הקדמיות בחניכיים העליונות. מזה אומר? האם זה תקין? מה לעשות במצב הזה? אני מקפידה והקפדתי עד עכשיו על צחצוח מאוד קפדני, קיסמים ומי מלח אך לא חשה בהטבה ממשית והמצב מדאיג אותי מאוד מה אתה חושב ומה אתה ממליץ לי לעשות? אודה לתגובתך, תודה :)

הקצעת שרשים הוא השלב הראשון בטיפול בחניכיים. לעיתים יש צורך גם בניתוחי חניכיים על מנת לצמצם את עומק הכיסים ולהבריא לגמרי את החניכיים. לאחר הקצעת שרשים נחשפים שרשי השיניים עקב כיווץ החניכיים בעקבות הפחתה ברמת הדלקת ואז השרשים החשופים רגישים למגע ולקור- זאת הסיבה ככל הנראה שהיה לך כאב בצחצוח השיניים. בנוסף - הפס השחור בשולי החניכיים יכול להיות אבנית שהיתה תת חניכית והתגלתה עקב כיווץ החניכיים. אכן כחודשיים שלושה מסיום ההכנה הראשונית מבצעים הערכה מחדש ומחליטים על מתווה טיפול ותחזוקה. אבל, אם את מודאגת אין סיבה לא ללכת לפני כן לביקורת יזומה על ידך.

06/06/2022 | 01:54 | מאת: שואלת השאלה

היי, תודה על המענה :) מעדכנת שמאז המצב השתפר והחניכיים נהיו פחות דלקתיות, במשך חודשיים לא הייתה לי בעיה בחניכיים אך לאחרונה שוב התחילה לי האדמומיות בחניכיים התחתונות, כאבים ורגישות לקור וחום, המשכתי באותו טיפול (מי מלח, משחת פרדונטקס) עשיתי ניקוי אבנית לפני חודשיים והרופא התרשם שאני שומרת עליהן טוב, אין לי אבנית כלל אך עדיין יש דלקת בחניכיים העליוניות המצב טוב יותר ופחות דלקתי (חניכיים ורודות ולא כואבות) מדוע בחניכיים התחתונות חזרה לי הדלקת החריפה אם עברתי הקצעת שורשים, עברתי מאז שיננית, אין לי אבנית ואני ממשיכה לטפל כפי שאמרו לי? יכול להיות שמי שביצע לי את ההקצעת שורשים, ״קצת חיפף״ בחניכיים התחתונות ולכן הדלקת חזרה? אני ממש מתוסכלת מהמצב ומרגישה חוסר אונים אודה למענך, תודה :)

מנהל פורום פריודונטיה, מחלות חניכיים ושתלים דנטלים