בדיקת mri לראש

דיון מתוך פורום  נוירוכירורגיה

06/06/2004 | 11:17 | מאת: אתי

מזה כמה חודשים סובלת חמותי ( כבת 56) מכאבי ראש כרוניים. לאחרונה אושפזה וביצעה בדיקת mri , בבדיקה הובחן ממצא נוזלי בחלק השמאלי של המוח , כרגע מאושפזת בביהח רמבם לבדיקות נוספות , הומלץ על דיקור במוח על מנת לגלות מה הוא הממצא . דיברו על ניקוז הנוזלים מה הסיכונים ומה האופציה האחרת?

14/06/2004 | 00:12 | מאת: ט

ראשית אינני רופא ו/או מומחה - הכל מנסיון חיים אישי כסובל מהמחלה ממנה חושדים הרופאים שחמותך סובלת. מספר דברים : 1. עודף נוזלים בחדרי המוח נקרא בשפה הרפואית : הידרוצפולוס או בעברית מיימת המוח. 2. מבלי להעליב, ורק מתוך היכרות אישית עם התהליך : ישנו פער מידע בין מה שהרופאים הסבירו למה שאת הבנת וזה יוצר המון חששות. ראשית, אני אינני מכיר בדיקה שנקראת דיקור מוחי, כי אם דיקור מותני שנועד להוציא נוזל שידרה מהחלל שנמצא בין החוליות בגב. שנית, הבדיקה הזו ידועה כמדד שבודק את השפעת הלחץ המוחי על התפקוד של החולה. בתור חולה שנים רבות שמכיר את המערכת אני יודע שהדבר הכי נורא הוא חוסר המידע וחוסר הידיעה. לכן, אמליץ לך לגשת בהקדם לדבר עם הרופא של חמותך וביידייך כל השאלות שנותרו פתוחות. מבלי לחשוף יותר מדי פרטים אשתף אותך במקרה שקרה לי אישית : אני כסובל מהמחלה הזו מלידה, מכיר את כל הבדיקות והסימנים למחלה. כשלפני שנה בערך, אובחנה קרובת משפחה שלי ע"י פרופ' נוירולוג בכיר בארץ כסובלת מהידרוצפולוס, והיא אושפזה והוכנה לניתוח שנקבע לבוקר. באותו הערב, שאלתי את הרופא המטפל שלה (במקרה הייתי לייד מיטתה כשאושפזה) על הניקור המותני והתעקשתי שהבדיקה תבוצע על ידו לפני שהקרובה שלי חותמת על הסכמה לניתוח. לאחר שבוצעה הבדיקה, הובהר מעל לכל צל של ספק שקרובת המשפחה שלי כלל אינה זקוקה לניתוח הזה והיא בכלל סובלת ממשהו אחר לגמרי... אני מספר לך את כל זה כדי להמחיש את חשיבות הבדיקה הזו בטרם יתקבלו החלטות מרחיקות לכת.

17/06/2004 | 10:09 | מאת: אתי

שלום רב לך , קראתי בעיון את תגובתך , אך יש לי עוד כמה שאלות: 1. הדיקור המותני שנלקח ממנה ( מחמותי ) כ - 6 בקבוקונים לערך, הגיעו תוצאות הן בסדר אך בכל זאת רוצים לפתוח את הראש. 2. מי המומחה שבדק את קרובת משפחתך ומהיכן כי כנראה אין מנוס מניתוח בראש ( שני קידוחים על מנת להגיע לשכבה השנייה של המוח ) ולבדוק את מהות הממצא שיש במוח. 3. אנחנו חושבים להעבירה לביהח הדסה בירושלים, האם משם המומחה? אשמח לתגובתך בנושא. תודה אתי