מיגרנות ו"חסר נוירולוגי"

דיון מתוך פורום  נוירוכירורגיה

01/10/2003 | 22:19 | מאת: גדי

אני בן 22, סובל ממיגרנות מזה שנים. בחודשים האחרונים התחלתי לסבול מתחושת נימול במהלך התקפי מיגרנה, אשר מתבטאים בהרגשת נימול בצד הימני של הגוף, ביד וברגל ימין. הבנתי שישנו עניין שנקרא "חסר נוירולוגי" בהקשר של התקפי מיגרנה. האם מדובר בתחושת הנימול? אם לא, האם הרגשת הנימול קשורה באופן ישיר למיגרנה או שמדובר בבעיה נוספת? בתודה על תשובתך.

03/10/2003 | 16:02 | מאת: ארז

גדי שלום, איני רופא, אך מכיוון שאין כאן תשובות בפורום, אנסה לעזור לך מנסיוני האישי. אני סובל מבעיה דומה כחודשיים. במקרים אלה יש צורך בבדיקת ניירולוג על-מנת לאבחן. בדיקה ניירולוגית שעברתי בדקה אם יש חסר ניירולוגי או חשד למחלות ניירולוגיות אחרות (לשימחתי הבדיקה היתה תקינה). במקרים רבים (כמו בשלי) הרקע הוא לא ניירולוגי אלא חרדה, ובכך מטפלים על-ידי טיפול תרופתי. תוכל גם להתיעץ עם ד"ר מוסברג בפורום לטרשת נפוצה (שזוהי מחלה שיכולה לגרום בין השאר לתחושות נימול), שם תקבל תשובות מהירות (אם כי אני מעריך שהיא לא תוכל להצביע על מקור הבעיה). עוד הערה, לעיתים נדרשת בדיקת MRI או EMG לאבחון, אותן קופת-החולים לא ממהרות לשלוח עקב מחירן היקר, כך שאם הניירולוג של קופת החולים לא מאבחן דבר ולא שולח לבדיקת MRI או EMG, כדאי לשקול פניה לניירולוג פרטי (ושוב להתייעץ עם ד"ר מוסברג הנהדרת). מקווה שעזרתי לך.

08/10/2003 | 12:13 | מאת: קטרין

גדי כתב/ה: > > אני בן 22, סובל ממיגרנות מזה שנים. > בחודשים האחרונים התחלתי לסבול מתחושת נימול במהלך התקפי מיגרנה, > אשר מתבטאים בהרגשת נימול בצד הימני של הגוף, ביד וברגל ימין. > הבנתי שישנו עניין שנקרא "חסר נוירולוגי" בהקשר של התקפי מיגרנה. > האם מדובר בתחושת הנימול? אם לא, האם הרגשת הנימול קשורה באופן > ישיר למיגרנה או שמדובר בבעיה נוספת? > בתודה על תשובתך. שלום גדי יש לי שאלה אלייך ,כיוון שגם אני חווה את אותם הסימפטומים לאחר התקפי מגרנה. כמה זמן נמשכת תחושת הנימול? האם יש לך סימפטומים נוספים וכמה זמן הם נמשכים? תודה קטרין