חיסון חצבת - חזרת - אדמת בגיל שנתיים וחצי

דיון מתוך פורום  חיסונים לילדים

29/07/2015 | 23:54 | מאת: קרן

שלום רב, אנחנו מתכננים לחסן את הבת שלנו במנה הראשונה של החיסון חזרת - אדמת - חצבת באיחור, היא בת שנתיים וחצי היום. (אנחנו מפצלים ואת חיסון האבעבועות ניתן עוד מספר שבועות). מהניסיון שלך, זה שאנחנו נותנים לה את החיסון בגיל מבוגר יותר מהגיל הנפוץ לחיסון (שנה), האם יכול לסייע לה כך שיהיו לה פחות תופעות לוואי? אין ספק שעכשיו מערכת החיסון שלה חזקה יותר והתמודדה עם יותר מחלות/וירוסים/חיידקים מהגן ומהסביבה. מצד שני, אולי דווקא בגלל שמערכת החיסון יותר חזקה תופעות הלוואי הן חזקות יותר? מה הקשר בין הגיל לתופעות הלוואי בחיסון הזה? כמובן שאני מבודדת שונות בינאישית שתמיד קיימת בין כל ילד וילד, ברצוננו לדעת באופן כללי אם ייתכן ויהיו לה פחות תופעות לוואי כי היא גדולה יותר ובעלת מערכת חיסון חזקה יותר. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
31/07/2015 | 12:22 | מאת: קרן

לגבי תופעות הלוואי - הבנתי שלרבע מהילדים צפוי חום בין 5-14 יום לאחר החיסון. האם מדובר באירוע חד פעמי של עליית חום, או שלכל מחלה בחיסון יש תגובה של עליית חום ואז צפויים 2 - 3 אירועים כאלו? תודה רבה.

קרן שלום, אין שוני בתדירות הופעת תופעות הלוואי או בחומרתן (לטוב או לרע) בעת מתן מאוחר של חיסון ה-MMRV/MMR. במידה ומופיעים חום או פריחה, כפי שתארת, מדובר בארוע חום אחד אשר יכול להימשך מס' מועט של ימים. במידה ומפצלים את החיסון למתן של MMR ולאבעבועות רוח בנפרד זה מזה, יכולים להיות, פוטנציאלית, שני אירועים כאלה. בברכה,

מנהל פורום חיסונים לילדים