בלוטה בצוואר

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

20/08/2012 | 10:27 | מאת: אמיר

שלום לפני חצי שנה היה לבני בן השנתיים וחצי חום גבוה עם שקדים מוגדלים ודלקת גרון ,ערכנו לו בדיקת וירוסים והתוצאות cmv igG שלילי 0.20, CMV IGM שלילי 8, EBV IgG - EBNA חיובי 192. בזמן אותה תקופה בנוסף לתסמינים התנפחו לו לו שתי בלוטות לימפה בצוואר,לא גדולות אומנם ,אבל ניתן לחוש בהןבערך כמה מ"מ בודדים. לאחר חודש חזרתי לרופאה ואמרתי לה על הבלוטות שהן עדין שם ,היא מיששה אותן ואמרה לי שלבלוטות לוקח המון זמן לחזור לעצמן ולפי המימוש שלהן אין כל סיבה לדאגה.היום כחצי שנה לאחר המקרה חזרתי שוב לרופאה ואמרתי לה שהבלוטות עדיין שם אמנם טיפה פחות בגודלן. אני חייב לציין שאני בן אדם חרד מכיוון שאחי נפטר מלוקמיה לפני חודשיים .הרופאה ערכה בדיקה מעמיקה יותר ואמרה לי ששוב לפי המישוש הבלוטות לא מסוכנות ואין כל צורך בביופסיה או באולטרא סאונד ועלי להסיר כל דאגה מליבי ולישון בשקט.הרופאה אמרה שילדים עד גיל 5 המערכת הלימפתית שלהם מוגברת והבלוטות של בני לא נמצאות במקום מסוכן כמו החזה ובית השחי בנוסף היא אמרה שבלי לבדוק את הילד סביר להניח שיש לו גם בלוטה קטנה וחסרת משמעות רפואית במפשעה מכיוון שזה כל כך נפוץ בגיל הזה. אכן הרופאה צדקה ומצאנו בלוטה קטנה במפשעה. שאלותיי הן: 1.האם הרופאה צודקת בהערכתה ? 2. לאחר כמה זמן הבלוטות אמורות לחזור לגודלן?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אמיר בלוטות למפה מוגדלות שכיחות מאד בילדים ורובם חסרות חשיבות. במידה והבלוטות קיימות כבר זמן רב כל כך (מעל חצי שנה) ולא השתנו בגודלם הסבירות לבעיה מזערית. לרוב אין צורך בברור כלשהו מלבד מעקב אצל רופא הילדים. לעיתים ניתן לעשות בדיקות דם ו US צוואר אך כאמור רובם המכריע של הבלוטות תקין בברכה ד"ר גורדין אחראי שירות אא"ג ילדים בי"ח רמב"ם טל לקביעת תורים 057-9955355 www.drgordin.co.il

21/08/2012 | 15:39 | מאת: אמיר

תודה קודם כל על המענה, ערכנו היום שקיעת דם-תקינה , CRP תקין כימיה וספירה תקינים לחלוטין ןערכנו גם US התשובה : בלוטת תריס מודגמת ללא חריד. בלוטות לימפה צוואריות מרובות,תת לסתיות וגם לאורך משולשי הצוואר הקדמיים,נצפו דו צדדי,הבלוטה הגדולה ביותר הודגמה בצוואר משמאל וגודלה 27X10 מ"מ. בלוטות לימפה קטנות הודגמו במדורים התת מנטלייםדו צדדי. אין לזהות התנזלות ! לא הודגמו גושים! האם אני יכול להירגע ?

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים