שוב ניתוח?

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

13/03/2012 | 13:07 | מאת: אמא123

שלום רב, בתי בת שנתיים וארבעה חודשים, לפני שנה בדיוק עברה ניתוח כפתורים בעקבות דלקות אוזניים חוזרות וחמורות, היתה מאושפזת כמה םעמים כי לא הגיבה לאנטיביוטיקה, עשו לה פעמיים ניקור. היום שנה אחרי כפתור אחד נפל לה ובנוסף היא ממשיכה לסבול מדלקות אוזניים, ממש נזילות מאוזן אחת. וחומים גבוהים. לא מגיבה לאנטיביוטיקה ואנחנו באופן יומיומי עם מי חמצן. היינו תחת טיפול אנטביוטיקה פעמיים בשנה האחרונה בגלל זה. ולרוב טיפות סילוקסן ומי חמצן. בחצי שנה האחרונה החלה לנחור המון בלילה. ונראה כי קשה לה לנשום גם מתוך שינה וגם בזמן עירות, בבדיקה של א.א.ג אמר כי השקדים שלה הם +3/4, לא הלכנו למעבדת שינה, הילדה ישנה עם כרית הגבהה ועדיין מאוד נוחרת ונראה כי מתקשה לנשום. יש מעין שקט ופתאום היא נותנת נשימה עמוקה. ובנוסף סבלה פעמיים מחיידק בגרון בחצי שנה האחרונה. הרופא מיד המליץ לעשות לה שוב ניתוח, גם להחזרת הכפתורים וגם להורדת השקדים. אני מאוד חוששת כי זהו ניתוח שני שלה ולא כ"כ התיעצו איתנו ושאלו לדעתינו אלא פשוט נתנו לנו עובדה כי צריך לקבוע תור. חשוב לציין כי למרות ההסטוריה הנ"ל הילדה מדברת שוטף ואפילו טוב יותר מבני גילה, להערכתי אין לה כלל הפרעה בשמיעה למרות שנקבע לה תור למכון שמיעה לשבוע הקרוב. אשמח אם תחווה דעתך על הצורך הנוסף בכפתורים וכריתת השקדים.

לקריאה נוספת והעמקה

ניתוח כפתורים אינו ערובה שלכל החיים לא יהיו יותר דלקות. הכפתורחם שוהים באוזן בממוצע שנה ונפלטים ואז הבעיה יכולה לחזור. האם המצב מחייב ניתוח חוזר ? אולי. זה תלוי מה מספר דלקות האזוניים לשנה ומידת ההפרעה לאיכות החיים. במידה ויש יותר מ 5-6 דלקות בשנה ניתוח בהחלט מומלץ. לגבי השקדים צריך להתייחס לתלונות הנשימתיות דוגמת נחירות והפסקות נשימה בשינה, לתלונות הבליעה ועוד. בברכה ד"ר גורדין אחראי שירות אא"ג ילדים בי"ח רמב"ם טל לקביעת תורים 050-4039348 www.drgordin.co.il

15/03/2012 | 11:41 | מאת: אמא123

כרגע הילדה שבועיים עם אנטיביוטיקה עקב חיידק בגרון ונושמת יותר טוב, פחות נוחרת אולם עדיין נושמת בכבדות. האם ניתן לשפוט תקופה של אנטיביוטיקה למדד האם לעשות ניתוח לכריתת שקדים או לא או שאנטיביוטיקה משפיעה על מצב?

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים