רקמת אדנואיד גדלה מחדש

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

08/12/2011 | 09:23 | מאת: מיכל

בתי בת שנתיים נותחה פעמיים בגיל שנה אדנואיד ולאחר חצי שנה שקדים ואדנואיד שגדל שוב . בשבועות האחרונים היא החלה לנשום מהפה ופחות מהאף בשילוב הנזלת התמידית (היא איננה מצוננת) וריור.האם כל חצי שנה עליי לנתח אותה?איך אפשר להמנע מניתוח חוזר שוב ושוב?האם יש גורם כלשהו שמסייע לגדילת האדנואיד לתשובתך אודה אמא מודאגת..

לקריאה נוספת והעמקה

שלום מיכל זה בהחלט לא אמור להיות המצב. ככל שהניתוח נעשה בגיל צעיר יותר יש סיכון מוגבר יותר לצמיחה מחודשת של האדנואיד אך מדובר באחוזים בודדים מאלה שנותחו. לעבור את הניתוח בפעם השלישית בתוך שנה מאד לא סביר. כעת כדי לבדוק האם התסמינים נובעים מהגדלה של השקד השלישי (ע"י בדיקה אנדוסקופית של האף) כוון שנזלת יכולה להיות גם ממקורות נוספים. במידה והסיבה לחסימה האפית הנזלת היא שוב שקד שלישי רצוי מאד לעשות את הניתוח אצל מנתח שמשתמש בראי בעת כריתתו ומסוגל לזהות ולכרות את הרקמה הבעיתית שחודרת לתוך חלל האף. במקרים הנ"ל שימוש במכשור מכופף דוגמת קובלשיין (גלי רדיו), מיקרודבריידר או שקסן דיאטרמיה יכול להועיל כווןשמאפשרים כניסה לתוך חלל האף וכריתה של רקמה חוסמת מה שקשה לעשות בשיטה הקלסית של השימוש בקורטות. כוון שהתסמינים קיימים מספר שבועות, אולי בכל זאת קשורים למחלה חריפה ויחלפו בתקופה הקרובה. בברכה ד"ר גורדין אחראי שירות אא"ג ילדים בי"ח רמב"ם טל לקביעת תורים 050-4039348 www.drgordin.co.il

10/12/2011 | 19:03 | מאת: מיכל

תודה על התשובה האם לדעתך נזלת הינה הסיבה לגדילת האדנואיד או התוצאה של אדנואיד ?האם הנזלת יכולה להתגבש על הרקמה ולמעשה להגדיל את החסימה?

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים