הוצאת שקדים לילד לא נוחר

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

15/02/2011 | 10:29 | מאת: ורד

שלום דוקטור. בני בן שנתיים ו 10 חודשים סובל מדלקות אוזניים מאז היותו תינוק.בנוסף, הוא אינו מדבר ברור ושואל הרבה "מה", נוטה לצעוק ולחזור על משפטים. בבדיקת שמיעה שערכנו לפני כחודשיים נמצאה ירידה של 50 דב בשתי האוזניים. בנוסף, רופא אאג בדק אותו לפני שבוע וראה שהשקדים שלו מוגדלים וצילום לוע מראה שקד שלישי מוגדל.ללא נוזלים משמעותיים, רק שעווה. הוא ממליץ על ניתוח להוצאת שקדים יחד עם ניתוח כפתורים. אציין כי בני ישן טוב בלילה ללא נחירות או הפסקות/בעיות נשימה כלשהן. האם לאור ממצאים אלו כדאי לעשות את שני הניתוחים? מהם הסיכויים שאחרי הניתוח הוא ישמע טוב יותר?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום ורד לא הבנתי מה הסיבה לכריתת השקדים. במידה ואין נחירות קבועות והפסקות נשימה אין כל סיבה לכריתתם. זה גם לא יעזור לאוזניים. שקדים מוגדלים כשלעצמם לא סיבה לניתוח אלה רק כאשר יש בנוסף סימפטומים מתאימים (נחירות והפסקות נשימה). הפתרון לליקוי שמיעה הניכר והממושך הוא החדרת צינוריות. ניתוח הנ"ל מביא לשיפור ניכר בשמיעה ובעצם חזרה לנורמה (במידה ואין הפרעה אחרת באוזן שגורמת לליקוי שמיעה, לא ממש סביר). לעיתים יש הגיון לבצע כריתה של השקד השלישי (אדנואיד) בשילוב עם ניתוח הצינוריות אך זאת במקרים שיש נזלת מושכת, נשימת פה בולטת ונחירות. בברכה ד"ר גורדין אחראי שירות אא"ג ילדים בי"ח רמב"ם טל לקביעת תורים 050-4039348 www.drgordin.co.il

16/02/2011 | 10:49 | מאת: ורד

תודה על התייחסותך. האם אתה מציע לעשות בדיקת שמיעה חוזרת ואם כן מתי? (האחרונה נעשתה לפני חודשיים בלבד). האם כדאי לקבל חוות דעת נוספת של א.א.ג.או שמספיק לחזור על בדיקת השמיעה ואז להחליט על ניתוח כפתורים? מה עלינו לעשות והאם זה דחוף..?

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים