חום לאחר ניתוח

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

19/11/2010 | 12:59 | מאת: אמא מודאגת

בתי בת ה- 5 עברה ביום ג' האחרון ניתוח להסרת אדנואיד ולהחדרת כפתורים לאזניים. עד אתמול בערב הכל היה מצויין אך בלילה עלה לה החום למעל ל- 38.5 אין דימומים והיא לא מתלוננת על כאב, בביקור בקופת חולים אמרה הרופאה כי אין מה לדאוג כנראה שזה ויראלי אך אני עדיין מודאגת! האם ייתכן שהחום קשור באיזה שהוא אופן לניתוח? מה אני יכולה לעשות? חוץ מאשר להוריד את החום? אשמח לתשובה מהירה. מוריאל.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום חום לאחר ניתוח יכול להיות ממגוון סיבות. חשוב מאד התיזמון של הופעת החום. חום ביום הניתוח קשור לרוב לתרופות ההרדמה ולתמט חלקי של הריאה בעת הרדמה כללית והוא חולף לרוב לאחר מספר שעות ללא כל טיפול. חום לאחר 2-3 ימים יכול להיות עקב מחלה וירלית או התפתחות של דלקת ריאות. חום לאחר 3-5 ימים יכול להיות זיהום באתר הניתוח. במידה והילדה מרגישה טוב והתלונה היא רק חום קרוב לודאי שזה עקב מחלה וירלית. חשוב מעקב של רופא הילדים וגם של הרופא המנתח. בברכה ד"ר גורדין אחראי שירות אא"ג ילדים בי"ח רמב"ם טל לקביעת תורים 050-4039348

20/11/2010 | 00:07 | מאת: אמא מודאגת

ראשית, תודה על התגובה! החום היום מאוד גבוה ובערב הילדה התלוננה קלות על כאב גרון! התחלנו מוקסיפן, בבדיקה בבוקר הגרון נקי ובאזניםם מעט דמם באיזור הכפתור. האם כדאי לקחת אותה לחדר מיון? תודה מראש.

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים