כחכוח בגרון ילד בן 3 וחצי

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

09/09/2020 | 15:20 | מאת: עדה

שלום, הילד שלנו בן 3 וחצי, לפני כחודש וקצת התחיל פתאום לכחכח בגרון, הכחכוח מתגבר בזמן באוכל, אבל יכול להיות גם רצוף בזמן ריכוז משחק כמו פאזל, אין התניה ברורה למתי זה קורה. בלילה לא מכחכח. היינו אצל רופא המשפחה אמר שזה טיק, היינו אצל א.א.ג לא ראתה כלום אמרה אולי זה רפלוקס אבל זה לא גיל שאפשר לבדוק. בכל אופן מנסים לגרום לו להשתעל ולא לכחכח כפי שהמליצה רופאת א.א.ג כי אמרה שכחכוח לא טוב לגרון. לא כל כך מצליחים להשפיע עליו לשנות לשיעול. הגרון תקין. הכל התחיל בערך אחרי דלקת באוזן וקבלת אנטיביוטיקה - לא יודעת אם קשור. בכל אופן מאוד דואגים מה זה יכול להיות. וכיצד אפשר לעזור בזה שיעבור. כששואלים אותו למה , הוא אומר שאכל יותר מידי, או שמציק משהו בגרון, הרופא משפחה אומר לנו שהוא אומר את זה סתם וזה בטוח טיק, ונתן לנו לעשות בדיקות דם לבדוק פנדס. נשמח מהנסיון מה זה יכול להיות וכיצד ניתן להמשיך לבדוק לעזור שזה יעבור. תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב אכן דילמה אבחנתית ויכולות להיות מגוון סיבות לכך 3 הסיבות המובילות לכחכוח הם 1. טיק 2. רפלוקס מאזור הקיבה ללע 3. נזלת אחורית העדר תסמינים בלילה הם נגד הנזלת האחורית שקוראת בעיקר בשכיבה. התחלה התסמינים לאחר טיפול אנטיביוטי מאד אופיינית לרפלוקס אך בהחלט יתכן גם טיק. תנסו לראות האם הכחכוח מופיע גם כאשר מרוכז מאד במשחק/ טלויזיה. במידה וכן זה פחות מכוון לטיק לגבי הרפלוקס אכן ההוכחה מאד בעייתית עד כדי בלתי אפשרית (לישון עם חיישן בושט) . טיפול תרופתי דוגמת לוסק פחות מקובל בילדים. חשוב להקפיד על הרגלים- שתיה מרובה של מים, להקטין מזונות מעודדי רפלוקס- עגבניות, תפזים שום בצל ושקולד. לא לתת אוכל כ 2-3 שעות לפני השינה.

13/09/2020 | 09:47 | מאת: עדה

תודה על תשובתך, אכן הכחכוח מופיע יותר ומתגבר כאשר הוא בזמן אכילה, ובזמן התרכזות ומשחק. לפי מה שאני מבינה אתה אומר שזה יותר מכוון שזה רפלוקס ולא טיק?

נכון

10/12/2020 | 09:52 | מאת: אמא

היי לך גם אצלי אטתו מקרה בדיוק ילדה בת 4 התחילה לכחכח אחרי טיפול אוזניים. איפה עומד הבירור שלכם

10/12/2020 | 10:50 | מאת: עדה

אצלנו זה לא היה קשור לבדיקת אוזניים. וכנראה שהיה טיק, כי כמו שבא , כמה חודשים אחרי גם הלך. ועבר.

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים