ניתוח טימפנופלסטי + מסטאואידקטומי

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

14/07/2019 | 13:57 | מאת: ירמא

היי, בננו בן ה7.5 הופנה לMRI עקב חשד לכולסטאטומה. בתוצאות הMRI לא נמצאה עדות למחלה, אך הרופא המליץ בכל זאת על הניתוחים הנ"ל. השאלה שלי היא במידה ואין לכולסטאטומה, למה בכל זאת יש צורך לבצע ניתוח מסטאואידקטומי?

לקריאה נוספת והעמקה
14/07/2019 | 15:43 | מאת: NOT_FOUND

חשוב לציין שבסיכום MRI היה כתוב: "מלאות שלמה הנוזלית באוזן התיכונה ובתאי המסטואיד בצד שמאל, ללא עדות לכולסטאטומה" בסיכום של הרופא מומחה אא"ג לפני הMRI: "אוזן שמאל: תעלה פתוחה, ללא הפרשה, תופית מעובה, עם רטרקציה עמוקה, רקמת גרנולציה בשוליים, לא נצפתה רקמת קרן". לאחר שבחן את הMRI (כעבור חודש) הוא כתב: "אוטוסקופית: שקע אטיקאלי כעת יבש. לפי MRI אוזניים בפרוטוקול כולסטאטומה: אין עדות לכולסטאטומה באוזן שמאל. תוכנית טיפול: ניתוח טימפנופלסטי משמאל -/+ מסטאואידקטומי"

את השאלות הנ"ל את צריכה לשאול את הרופא שבדק אותו. מדוע ממליץ על ניתוח. לפי התיאור יש שקיעה משמעותית של עור התוף דבר שיכול להוביל לתהליך דלקתי הרסני באוזן ולפגוע בשמיעה. ניתוח לשחזור עור התוף הוא הדרך המקובלת אך לעיתים ניתן להסתפק במעקב צמוד. לגבי ניתוח של המסטואיד גם הרופא שראה אותו לא התחייב על כך אלה במידה וכיס הרתיעה מתפשט מעבר לאוזן התיכונה ולא ניתן לכריתה /ניקוי

17/07/2019 | 15:14 | מאת: NOT_FOUND

תודה רבה על התשובה. לאחר שבדק את הMRI, הרופא המנתח אמר לנו שהדחיפות יורדת טיפה, משום שלא רואים עדות לכולסטאטומה. כאשר היה חשד לכולסטאטומה, דיברו איתנו על ניתוח בהקדם האפשרי (גג חודש וחצי, חודשיים). עכשיו הרופא אמר לנו עד סוף 2019. האם זה נשמע סביר? האם אין סכנה להחמרה משמעותית בפרק זמן כזה?

אין לי מספיק פרטים בכדי לשפוט אך נשמע סביר.

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים