בדיקת במקרה של תרומת ביצית NIPT

דיון מתוך פורום  אבחון טרום לידתי וייעוץ גנטי

03/12/2017 | 13:51 | מאת: מ

שלום רב, בהריון מתרומת ביצית,כרגע שבוע 17. שקיפות עורפית תקינה (0.69), סקירה מוקדת תקינה. סקר ביוכימי טרם קיבלתי תשובה. בדיקת סקר ביוכימי ראשון יצא: PAPPA 0.68MOM FREE BETA 1.92 MOM סיכון לפי גיל התורמת 1:1300, סיכון לפי גיל התורמת +בדיקות 1:500 למרות ששני פרמטרים תקינים. זה הלחיץ אותי לכן החלטתי לעשות בדיקת NIPT למרות שאני לא ממש היתי רוצה לעשות בדיקה סטטיסטית אבל מצד השני גם מי שפיר אני לא רוצה לעשות כי ההריון מאוד יקר לי. התחלתי לברר לגבי הNIPT והתברר שלמשל במעבדות זר לא עושים כי זה תרומה והוחזרו לי 2 עוברים ונקלט עובר 1. בבקשה 2 שאלות: 1..מה דעתך על תוצאות הסקר ביוכימי שקיבלתי? 2. איזה בדיקות NIPT אחרות רלוונטיות במקרה שלי? תודה רבה!

04/12/2017 | 12:56 | מאת: גלית

אשמח גם לשמוע את התשובה כיוון שגם לי יש הריון יקר (בשל הגיל ומספר ניסיונות שלא צלחו) וגם אני התחלתי לגבי בדיקת ה-NIPT ולפי מה שהבנתי מחברה יש בדיקה בשם גנומיטי ו/או מטרניטי שכן מתאימות במקרה של תרומת ביצית וגם נותנות תוצאות איכותיות יותר, אז אשמח גם לדעת איזה מהבדיקות רלוונטית יותר עבורי והאם באמת רצוי לעבור את הבדיקה עד שבוע 20?? תודה תודה

אם נקלט רק עובר אחד ובשום שלב לא היה עדות לעובר השני אין בעיה לעשות NIPT. אכן יש חברה אחת שלא עושה במקרה של תרומת ביצית, ללא קשר למספר העוברים. כדאי לעשות את הבדיקה מוקדם כי אם התוצאה לא תקינה(=בסיכון גבוה) זה משאיר מספיק זמן לאשראת התשובה במי שפיר.

מנהלי פורום אבחון טרום לידתי וייעוץ גנטי