תופעות חשיפה ממושכת לחלודה

דיון מתוך פורום  אלרגיה ואסתמה

21/06/2017 | 16:06 | מאת: רננה

שלום רב, אני סובלת ממערכת חיסון לקויה וממחלות כרוניות בעקבות כך. בדירה בה אני מתגוררת יש בעיית חלודה. כל הברזים מוציאים מים חלודים. לאחר כחודש התחילה להופיע אצלי פריחה בידיים שהלכה והחמירה עם הזמן והפכה לשלפוחיות מוגלתיות כואבות, מגרדות ושורפות הן הופיעו בעיקר בכפות הידיים.. ולאחר מספר חודשים התחילו להופיע גם בכפות הרגליים. הטיפולים שאני קיבלתי מרופא העור בחודשיים האחרונים לא מסייעים עד כה. האם יתכן ששימוש ממושך במים חלודים יגרמו לפריחה בעור? היכן ניתן למצוא מידע על תופעות החשיפה הממושכת לחלודה?

לקריאה נוספת והעמקה
22/06/2017 | 23:23 | מאת: פרופ' נמרוד מימון

שלום רב נשמע לא סביר שברזל מחומצן - חלודה יגרום לאלרגיה בכפות הידיים והרגליים למה דווקא שם?? בכל מקרה רופא העור הוא הכתובת הנכונה ובנוסף - ככל הנראה כדאי יהיה להחליף את הצנרת הישנה בבית בו את מתגוררת פרופ נמרוד מימון

23/06/2017 | 01:00 | מאת: רננה

רופא העור נתן 3 טיפולים שונים. כל טיפול היה לפי אבחנה אחרת.. בכולם שילוב של משחות וכדורים. השיפור תמיד זמני, בסיום הטיפול הכל חוזר. האבחנה האחרונה, פסוריאזית פסטולרית ... לפני כן היה אקזמה ולפני סבוריאה... לא החלטי... למה דווקא בידיים וברגליים? כי ידיים אני רוחצת המון לאורך היום. (אני בבית כל הזמן) רגליים אני רוחצת לפחות פעמיים ביום. אבל המים מתרכזים בסביבת כפות הרגליים בזמן המקלחת... מה גם, באפריל שברתי את הרגל, הרגל המגובסת לא פיתחה את אותה פריחה. בנוסף כאשר התופעות התחילו זה היה בחורף ובאותם ימים טופלתי בכדור ויפקס שגרם לתופעת לוואי של גלי חום והזעה. חושש לאחר תחילת הפריחה הפסקתי עם הויפקס.. חלפו כ4 חודשים מאז והתופעה ממשיכה.. נתקלתי במידע שאומר שרגישות לניקל או חלודה, בשילוב עם הזעה יכולה לגרום לתופעות כאלה. זה נכון? יש מקום שאפשר לקרוא על הנושא? אתה יכול לאמת את העיניין?

מנהל פורום אלרגיה ואסתמה