ענייני גיל
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בת 36, בריאה. רזרבה שחלתית תקינה (AMH מעל 3, FSH -5, ספירת זקיקים תקינה). ללא בן זוג. מהו הגיל המקסימלי שאוכל להמתין עם ניסיונות כניסה להריון? האם הקפאת ביציות תיתן לי עוד כמה שנים? מה לגבי הקפאת עוברים. והאם יש עוד מדדים מעבר לרזרבה ואיכות הביציות שמושפעים עם הגיל? האם נכון שיכולת ההשרשה גם היא פוחתת עם הגיל? תודה.
קשה לקבוע בוודאות את הגיל המקסימלי שתוכלי להמתין עם ניסיונות כניסה להריון. הקפאת ביציות בהחלט תיתן לך עוד כמה שנים. גם הקפאת עוברים. יש עוד מדדים מעבר לרזרבה ואיכות הביציות שמושפעים עם הגיל, למשל הסיכון ליתר לחץ דם או סוכרת בהיריון עולה עם הגיל. יכולת ההשרשה פוחתת מעט מעל גיל 50.