אדנומיוזיס
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בשל רחם רב שרירני עם דחיקה של חלל הרחם לאחרונה עברתי ניתוח מיומקטומי בלפרוסקופיה. בדוח ניתוח: רחם שרירני מוגדל 15 שבועות. נצפה שרירן פונדלי אחורי 6 ס"מ בנוסף מאחור מאוד נמוך שרירן 5 ס"מ. בנוסף נצפתה מסה גדולה של אדנומיוזיס הן בדופן האחורית והן בקידמית. אופן כריתת השרירן intramural. בוצעה כריתה של שני השרירנים ללא כניסה לחלל הרחם בנוסף הוצאה מסה גדולה של אדנומיוזיס עד לקבלת מבנה רחם קרוב לגודל תקין. האם לאור הנ"ל עשויה להיות בעיה בכניסה להריון? מהן השלכות האדנומיוזיס? בנוסף לבעלי 1% של תאי זרע תקינים מורפולוגית
אדנומיוזיס יכולה להפריע להשתרשות העוברים. אם כל הממצאים החריגים הוסרו בניתוח אז עכשיו לא אמורה להיות בעיה בכניסה להריון.