היום בעיתון לאישה
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
93% מהגינקולוגים שעוסקים בפוריות הודו שביצעו טיפולים אשר סיכויי ההצלחה שלהם היו אפסיים רק בגלל הלחץ של המטופלות להשיג היריון בכל מחיר. זה באמת ככה? נראה לי שעדיף להגיד את האמת ולא לטפח אשליות.
זה נושא מורכב, יש למשל נשים רבות שמעוניינות להרות דווקא מהביציות של עצמן גם כאשר הרופא "אומר את האמת" ומסביר להן מפורשות שהסיכוי מתרומת ביציות טוב בהרבה. אני לא חושב שלא אומרים לנשים את האמת (יש אפילו פורומים אנונימיים, כמו זה), הן פשוט בוחרות לנסות להרות גם כאשר הסיכויים נמוכים. האמת שכמעט בכל שטחי הרפואה מטופלים מתעקשים לעתים להמשיך ולעשות טיפולים גם כאשר הם מודעים לסיכויים הנמוכים. לא בטוח שצריך לבוא בטענות כלפי הרופאים על כך שהם מכבדים את הרצון של המטופלות שלהן וקשה לשפוט אנשים כאשר לא נמצאים במקומם.