קצב חלוקה
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שלום פרופסור. מישהי שאלה אצלך לפני המון שנים אם קצב חלוקה מהיר מאד של הביצית המופרית (יותר משני תאים אחרי 24 שעות) הוא טוב או רע, אמרת לה שטוב. מצד שני אני קוראת במקומות אחרים שסטטיסטית זה פוגע בסיכויי ההשתרשות. מה נכון? האם זה מעיד על איכות הביצית שנשאבה באיזושהי צורה? תודה
לקריאה נוספת והעמקה
אין ספק שקצב החלוקה של העובר מעיד על סיכוייו להשתרש. בשנים האחרונות הצטבר ידע רב בזכות מערכות Time-lapse כמו האמבריוסקופ, ששיפרו מאד את הידע שלנו בנושא. בהתאם, עובר שמתחלק בקצב מהיר מהצפוי, למשל עובר עם מספר תאים פחות מ- 24 שעות לאחר השאיבה, עשוי להיקלט, אך הסיכוי נמוך יותר.
(מספר מקשר)