מחיצה ברחם?
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בשל בעיית זרע חסימתית של בעלי התחלנו בטיפולי IVF. אחרי שני מחזורים עם 5 החזרות סה"כ (הריון כימי אחד ואחריו 4 כשלונות) נשלחתי להיסטרוסקופיה שבה אובחנה מחיצה שתוספת 50% מהחלל. בדיקת US תלת מימד לא הראתה מחיצה, במקום זה הרופא רשם "רחם קשתי". מאיפה נובעת הסתירה בין הבדיקות? האם בדיקת ה US היא הקובעת או שאין לדעת מה באמת המצב ואם יש צורך בניתוח? תודה מראש על התשובה
מאחר והרחם נוצר בשלב החיים העובריים משני רחמים שהתאחו יחדיו, הרי שאצל נשים רבות רואים חלל רחם דמוי לב, שיש מי שמתארים אותי כקשתי או בעל מחיצה. במרבית המקרים אין שום משמעות למבנה חלל הרחם וכדאי להימנע מהפיתוי לחתוך את המחיצה. ההבדל בין ההיסטרוסטרוסקופיה ל- US תלת מימד הוא שבראשון ממלאים את חלל הרחם בנוזל וקצת משנים את המבנה האנטומי הטבעי.