ציסטות לאחר הזרקת גונאל
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לרופאים שלום. לאחר הזרקת גונאל, התפתחו זקיקים יפים (2 של 21, 2 של 20, 18), רירית 10 ממ. ניתן אורביטול ולאחר כ 38-40 שעות התבצעה החזרה. איכות הזרע טובה. האתי בעבר ואין כל ממצאים המעידים על העדר פוריות. לא ניתנו זריקות לתמיכה לאחר ההזרעה. 12 ימים מיום ההזרעה קיבלתי ווסת. בו ביום, ממצאי אולטרסאונד הדגימו מספר ציסטות בקוטר 45-51 ממ. רופא הנשים מעדיף שלא לתת גלולות למניעת הריון, לזמן קצר, לשם המסתן. שאלותי: 1. כמה זמן עשוי לארוך עד שהציסטות יתמוססו ואוכל לשוב לסבב טיפול נוסף? 2. מהן הסיבות האפשריות לאי הצלחת הטיפול? 3. ייתכן ועבר זמן רב ממתן האורביטול עד להזרעה ובנתיים כבר היה ביוץ? 4. אשמח לדעתכם באשר לסוגיית הגלולות? 5. הייתכן וריבוי הזקיקים הוביל לציסטות? אולי המינון (g150) היה גבוה מידי? תודה!
1. כמה שבועות. 2. איכות הזרע, הביציות, העדר הפריה, חצוצרות ללא תנאים להתפתחות העובר, חלל רחם לא תקין, רירית לא מתאימה וכו'. 3. יתכן. 4. מה השאלה? 5. יתכן.