כמה שאלות לגבי חצוצרות וצלקת קיסרי
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בת 34, שני ילדים (באופן טבעי), שני ניתוחים קיסריים. לאחר 4 הזרעות ו- 4 IVF. בצילום רחם לפני ההזרעות אובחנו חצוצרות חסומות שנפתחו ע"י הזרקת נוזל מכוונת. כמו כן אובחנה נישה רחבה בצלקת, שאושרה בהיסטרוסקופיה אבחנתית. בשתי ההחזרות האחרונות לא נראה נוזל בנישה (שאוגרת נוזלי וסת וגורמת להפרשות מדי חודש). שלוש שאלות: 1. כיצד ניתן לדעת האם בחצוצרות יש נוזל, ואם כן האם הוא מופרש לרחם? 2. מה לדעתך יכולה להיות השפעת הנישה על ההשתרשות? לאור העובדה שהיו כבר שני הריונות תקינים, הייתי מצפה להשתרשות עד עכשיו... 3. מה נחשב כשלונות חוזרים במקרה שלי? תודה :-)
1. בבדיקת אולטראסאונד או צילום רחם. 2. קודם כל יש חשיבות רבה להחזרה תחת אולטראסאונד על מנת להבטיח שהעוברים מוזרקים רחוק מהנישה. לעתים יש צורך לצרוב את הרקמה שמצויה בנישה על מנת למנוע הפרשה של חומרי דלקת. 3. בגילך מעל שלושה מחזורים.