סטרואידים
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
פרופ' זיידמן שלום. אשמח לשמוע את דעתך. אני בת 38, התחלתי בטיפולים, יחידנית, עד כה 2 הזרעות לא הורמונליות שלא הצליחו והזרעה אחת הורמונלית שכעת אני ממתינה לבטא. יש לי רמת נוגדנים גבוהה נגד בלוטת תריס, TSH סביב 3, התחלתי יוטרקס במטרה להוריד עוד קצת TSH . בנוסף, אני חיובית ל- SSA,SSB, ANA (סיוגרן) עם ביטויים לכך ביום יום אך ללא טיפול תרופתי מעולם. הרזרבה השחלתית יצאה נמוכה. (אך מגיבה לגונאל.) האם יכול להיות שהמערכת החיסונית פוגעת בתהליך ההשתרשות? או מחבלת באיזשהו אופן בתהליך הקליטה? האם יהיה נכון ליטול סטרואידים במינון קטן תקופה מסוימת לדיכוי של מערכת החיסון? יש מקום לבקש זאת מהרופא? והאם הנוגדנים הסרולוגיים פגעו / פוגעים בביציות? באיכותן? תודה.
לא ידוע על קשר ישיר בין הנוגדנים שציינת להפרעה בהשתרשות העוברים, אך כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל.