רמת לויקוציטים גבוהה בזרע ועוברים מוקפאים.
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
פרופסרים יקרים, אנחנו לאחר 3 כישלונות רצופים בהחזרת עוברים במסגרת פונדקאות חו"ל. העוברים ברובם נוצרו בתהליך איקסי, ממנות זרע מוקפאות רמת לויקוציטים 2 מיליון. בבדיקת זרע עדכנית אובחנה רמה גבוהה של לויקוציטים בזרע (5-7) וכן אי.קולי בתרבית שתן. בתרבית זרע לא הייתה התייחסות לחיידקי אי.קולי, יחד עם זאת נשללה הימצאות קנדידה וכלמידיה. כל מדדי הזרע האחרים תקינים כולל בדיקת הלוספרם. האם סביר שהמרכיב הדלקתי בזרע השפיע על ההשרשה, גם אם העוברים להחזרה היו סבירים? האם אפשרי/מומלץ לתת טיפול אנטיביוטי ספציפי לאי.קולי לפונדקאית, לאחר החזרת עוברים? בהחזרה הבאה יוחזרו עוברים מוקפאים שנוצרו מזרע מוקפא עם ספירת לויקוציטים 2 מליון, האם לוותר מראש על החזרה זו?
אם התפתחו עוברים יפים לאחר ביצוע איקסי, סביר להניח שאין השפעה רבה להימצאות זיהום בזרע.