פרוגסטרון
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
מחקרים שפורסמו לאחרונה מייחסים חשיבות לא רק לרמת הפרוגסטרון ביום מתן ה-HCG (אוביטרל),אלה גם במהלך הטיפול,ואכן עלייה כזו ברמת הפרוגסטרון מפחיתה את שיעור ההשתרשות באורח יחסי,למרות זאת לא קיימת המלצה גורפת לביטול הטיפול במצב זה ,ויתכונו הריונות תקינים למרות העלייה בערך הפרוגסטרון. האם מוודאים זאת בזמן המעקב של בדיקות הדם לפני השאיבה וההחזרה?
במהלך המעקב אכן בודקים כל העת את רמות הפרוגסטרון. עליה בפרוגסטרון הינה סימן לא טוב, אבל בהחלט לא שוללת אפשרות של היריון תקין. בארצות בהם מחזור טיפול עולה 15,000 $ אכן נוטים לבטל מחזורים בהם הפרוגסטרון עלה וסיכויי הטיפול פוחתים.