מי שפיר

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

30/12/2001 | 18:20 | מאת: ש

פרופ' זיידמן שלום![ אני בת 30 בשבוע 9 בהריון עם תאומים לאחר IVF בשיטת ASH (ללא מיקרומניפולציה לזרע). מתלבטת קשות האם לבצע בהמשך ההריון בדיקת מי שפיר, הרופא שלי לא ממליץ לי לאור גילי והעובדה שהבדיקות הגנטיות שלי כולן תקינות. מה דעתך ? מהם הסיכויים לאבד את העוברים בבדיקה זו? תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

ההחלטה תמיד קשה, מאחר ומחד רק דיקור מי שפיר שולל לחלוטין את הסיכוי למום כרומוזומאלי באחד העוברים ומאידך קיים סיכון ממשי של כחצי אחוז לאבד הריון תקיך לחלוטין. ברור שגילך הצעיר יחסית וההריון "היקר" בהחלט מעוררים שאלה לגבי נחיצות הדיקור במידה וכל הבדיקות, כולל שקיפות עורפית וחלבון עוברי, יהיו תקינים. אך בסופו של דבר זו החלטה אישית, מאיזה אירוע נדיר את חוששת יותר, מתסמונת דאון בעובר או מהפלה בעיקבות הדיקור.

31/12/2001 | 14:29 | מאת: ש

פרופ' זיידמן, תודה על תשובתך. האם הבדיקות הגנטיות התקינות שקיבלתי לא שוללות אפשרות של תסמונת דאון ? בדיקת שקיפות עורפית אעשה אבל חלבון עוברי זוהי לא בדיקה שניתן ללמוד ממנה כאשר מדובר בתאומים כי לא ניתן לדעת כיצד התוצאה מתחלקת בין שני העוברים. ברור שההריון יקר לי עד מאוד אך גם ברור שלא אוכל לחיות עם תינוק שאינו בריא בשל החלטתי. האם הסיכוי לפגמים הינו שונה בשל העובדה שמדובר בתאומים ? תודה מראש,

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית