שלום פרופ אשמח אם תוכל לעזור לי

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

26/09/2020 | 19:57 | מאת: לימור

שלום שבוע טוב פרופ תודה רבה על המענה .אשמח אם תוכל לעזור לי שוב. אני ממש מיואשת ולא יודעת מה לעשות . אני בת 29 (בעיית מורפולגיה) עברתי הפלה לפני שנה אחרי הזרעה.מאז 3 החזרות הכל שלילי. גילתי שיש לי מחיצה של 30 אחוז לפני חצי שנה.. השבוע ראו הדבקויות עדינות בקירות הרחם . הרופאה רצתה להוריד לי תוך כדי אבחנתית וממש חששתי כי הבדיקה כאבה לי.. והעדפתי ללכת למומחה בתחום. יש לי שבוע הבא היסטרו ניתוחית שבה אני רוצה להוריד את ההדבקויות וחשבתי אם כבר ניתוח אוריד גם את המחיצה.. מה שאני מפחדת זה מהרירית כי אחרי גרידה הרירית ירדה ומגיעה לי 7.5 (.לפני כן עשר) וכתבת שהרירית יכולה להפגע בניתוחית מה שממש גורם לי לחשוב שוב אם כדי להוריד מחיצה.. .בעית רחם אין לה פתרון!! אני ממש בחרדות שיקרה משו לרירית שממילא נפגעה.. 1) האם אתה חושב שעדיף לנסות עוד כמה מחזורי ivf לפני שאוריד את המחיצה?? 1) האם עדיף לי לחזור על היסטרו אבחנתית ותוך כדי להוריד את ההדבקויות ? או שניתוחית זה אותו דבר? (הכוונה מה עדיף מבחינת כמה שפחות סיכוי פגיעה ברירית/ ברחם.) 3) אחרי ההפלה ישר הרירית לא חזרה לעצמה ועשיתי חודשיים אחרי אחבנתית ולא ראו הידבקויות .. האם ההנחה שאכן הרירית נפגעה ואין קשר להדבקויות כרגע? 4) ושאלה אחרונה האם בניתוחית בהסרת מחיצה הפעולה של ההסרה נוגעת ברירית עצמה? מחילה על האורך ותודה רבה שבוע מבורך!

לקריאה נוספת והעמקה

1. אפשר 2. אם הרופא סבור שההידבקויות משמעותיות. 3. לא שכיחה פגיעה חמורה ברירית בלי הידבקויות. 4. נוגעת בחלק שסביב המחיצה.

27/09/2020 | 04:43 | מאת: אני שוב

ממש תודה על העזרה! אשמח להבהרה של 2 שאלות אחרונות בנושא. 1) לגביי ההדבקויות הן עדינות בקירות הצדדים, האם עדיף להוריד באבחנתית או ניתוחית, או שזה אותו דבר? (מבחינת כמה שפחות נזק לרירית) 2) אם ההדבקויות עדינות, עדיין שכיח שהרירית נפגעה בגלל ההדבקויות למרות שהן עדינות? תודה רבה שנה טובה!!

1. אבחנתי כבר עשית. עכשיו זה יכול להיות רק ניתוחי. 2. לא.

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית