אספירין יכול לגרום לשבץ/ארוע מוחי?
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום פרופ' זיידמן, בת 48, נאמר לי לקחת 100 מ"ג אספירין החל משבוע 12 לשם מניעת רעלת (למרות שאספירין לא תמיד מונע זאת). בבדיקה המטולוגית לפקטורי קרישה -הכל תקין. 1.רציתי לדעת מה הסיכון בלקיחת אספירין? שמעתי שיכול לגרום לשטפי דם- האם נכון? 2. מה המשמעות של שטפי דם, האם ארוע מוחי? 3. האם כדאי לוותר על אספירין ולא לקחת סיכון? 4. איפה הסיכון גבוה יותר- לחלות ברעלת הריון או ארוע מוחי כתוצאה מקרישיות יתר או שטפי דם? תודה
1. הסיכון נמוך מהיתרון. 2. לא, הכוונה לסיכון נדיר מאד להיפרדות שליה ודימום במהלך ההיריון. 3. האספירין מפחית בכ- 20% את הסיכון לרעלת היריון 4. רעלת הריון שכיחה ומסוכנת יותר.