שימור פריון ביציות/עוברים בגיל מאוחר

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

15/05/2020 | 13:43 | מאת: מתלבטת

מתנצלת מראש על אורך השאלה. עוד מעט בת 41 , רוצה להתחיל טיפול להשגת הריון מתרומת זרע. לפני שנסגרת אופציה, מתלבטת לגבי שימור פריון לפני התחלת סבב 1 להשגת הריון (נניח את שיקול כספי בצד). אשמח לדעתך המקצועית: 1. לגבי שימור ביציות מוקפאות לאופצית הריון עתידי מבן זוג עתידי שלא לסגור לגמרי את הדלת (יודעת שזה ביג "אולי"): - האם עדיין כדאית שמירת ביציות בגיל הזה? -האם זה כדאי בידיעה שזמני סבבי שימור הוא על חשבון זמן טיפול להשגת הריון כמה שיותר מהר מביצית שלי? - לפי ססטיסטיקות ומחקרים כמה ביציות צריך בכלל כדי להשיג הריון בגיל מאוחר? 2. יודעת שלפעמים תהליך השגת הריון יכול להיות ארוך, האם כדאי שימור פריון עוברים מזרע התורם לפני התחלת טיפול 1 להריון? כי מניחה שככל שעובר הזמן כמות ואיכות ביציות ממשיכות לרדת. אז האם כדאי לדחות טיפול 1 בכמה חודשים ע"מ לבצע שימור עוברים מופרים כשעוד אפשר? 3. אם כדאי לשמר. האם בכל מקרה עדיף ביציות מוקפאות כדי שיופרו אחכ (או מזרע תורם או בן זוג עתידי)? או שיש עדיפות לעוברים?

לקריאה נוספת והעמקה

1. שימור פריון כבר פחות יעיל בגילך. 2. זו אופציה, אבל פחות מקובלת בגילך. 3. עדיף עוברים, במידה ואת בוחרת להרות עם זרע של תורם.

17/05/2020 | 11:18 | מאת: מתלבטת

פרופ' זיידמן, תודה רבה על המענה המהיר. האם תשובתך היתה נשארת זהה בהתחשב בנתון שיש מעט זקיקים במחזור טיפול (5 זקיקים בטיפול מינון 450), ורצון/חלום האופטימי הוא יותר מילד אחד. האם כדאי להתחיל במיידי טיפול ראשון להשגת הריון? או שדווקא בגלל כמות כדאי לעשות שימור עוברים גם אם מדובר במעט מאוד, אני קוראת על נשים שנכנסו בגיל מאוחר להריון ממקופאים, אבל השאלה האם גיל הביציות שהופרו לעוברים הוא הפקטור העקרי להצלחה הזו... ובגילי הנושק ל41 זה פחות מומלץ ועדיף להתחיל טיפול פוריות להריון במיידי.

גיל הביציות שהופרו לעוברים הוא באמת הפקטור העקרי להצלחה. בגיל הנושק ל41 זה אכן פחות מומלץ ועדיף להתחיל טיפול פוריות להריון במיידי.

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית