פרולקטין גבוה

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

06/11/2001 | 10:14 | מאת: שרית

לאחרונה הפסקתי לקחת גלולות למניעת הריון לצורך כניסה להריון. עשיתי בדיקות דם להורמונים ונימצא שרמת הפרולקטין גבוהה מאד. הרופא נתן לי סי.טי ועוד מיליון בדיקות ואמר שאחרי שנקבל תשובות נדע איך להתייחס לזה. השאלות שמציקות לי נורא הן: מה זה אומר רמת פרולקטין? מה הקשר שלה עם בלוטת יתרת המוח? האם זה שאני מרגישה לאחרונה עייפה ועצבנית יש לזה קשר לרמת הפרולקטין? אילו תופעות מרגישים שיש רמת פרולקטין גבוהה? איך קורה שהפרולקטין עולה? אשמח אם תענו לי במהרה ואם אפשר לקשר אותי לאיזושהי כתבה בעיניין. תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

פרולקטין מופרש מבלוטת יותרת המוח, ולכן הפרעות בבלוטה עלולות להתבטא בהפרשת יתר של פרולקטין, דבר שמחייב בדיקת גודל הבלוטה ובדיקות נוספות. עליה ברמת הפרולקטין לא גורמת בדרך כלל לתלונות מה הסוג שאת מתארת, כי אם להפרעה בביוץ וסדירות המחזור. תוכלי למצוא סיכום קצר אך מעודכן על היפרפרולקטינמיה בע"מ 155 של הספר שערכתי בעברית ""מדריך הרווארד לבריאות האישה" בהוצאת סטימצקי.

07/11/2001 | 09:40 | מאת: שרית

אני מתעניינת במדריך המלא לפריון שנגמר בהוצאה אמרו לי שהוא טוב האם הספר שאתה ערכת מדבר על אותם דברים? ואם מדובר בסיכום קצר מתוך ספר שלם שאולי אני לא צריכה, לא יהיה נחמד מצידך בתור מנהל פורום לצטט לי אותו? או לשלוח לי קישור? דרך אגב, זה פורום נכון?

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית