רעלת הריון- האם אספירין יכול למנוע אותה?

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

01/03/2019 | 15:14 | מאת: גלי

שלום, אני בת 47 ובהריון מתרומת ביצית של בחורה בת 25, אני בריאה בכל הפרמטרים ורק בגלל הגיל הופניתי למעקב להריון בסיכון כרגע בשבוע 21. השאלות שלי הן אלו: 1.הבנתי שרעלת הריון קשורה לשיליה- האם העובדה שהשיליה של העובר שלי היא צעירה כגיל התורמת לא מוציאה אותי מהסיכון לרעלת רק בגלל הגיל שלי? 2. רופאת המעקב הציעה לי לקחת אספירין למניעת התפתחות רעלת הריון- האם להתחיל לקחת בשבוע 21 זה לא מאוחר מידי?- שהרי כלי הדם מהשיליה לעובר כבר מקובעים משבוע 16. 3. לוקחת כמוסות של שמן דגים (אומגה 3) שידועים בדילול הדם, האם זה יכול להחליף את האספירין (מיקרופירין) או לחילופין עוזר בדילול הדם כשלעצמו ומוריד את הסיכון לרעלת?

לקריאה נוספת והעמקה

1. לא. את עדיין בסיכון מוגבר. 2. עדיף להתחיל גם מעט מאוחר. 3. בניגוד לאספירין, אין הוכחות טובות על יעילות של נטילת אומגה 3 במניעת הסיכון לרעלת.

03/03/2019 | 12:25 | מאת: גלי

זה מקטין את הסיכון שלי? כי הבנתי שזה קשור למבנה הגנטי של כלי הדם שלי. 2. האם אספירין לא יכול לפגוע בעובר? הוא חודר שיליה ומוריד טסיות. 3. האם רעלת מופיעה בבת אחת? 4. האם אספירין יכול למנוע רעלת בסיכוי גבוה? 5. במידה ויש רעלת, האם הטיפול היחיד הוא רק הפסקת הריון או דחייתו במעט? שבוע טוב תודה

1, מקטין במעט 2. לא פוגע 3. לעתים 4. מפחית בכ- 20% 5. תלוי בחומרת המחלה

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית