שאלות על אסטרופם ופרוגינובה

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

23/12/2018 | 12:29 | מאת: זהבה

שלום רב, יש לי לא מעט שאלות על אסטרופם ופרוגינובה. אשמח לקבל תשובות על כולם ולעשות סדר בבלגן ותודה מראש: כיום אני בניסיון נוסף להחזרת מוקפאים בגיל מבוגר,לוקחת פרוגינובה מיום 3 לווסת כבר ארבעה ימים 2 כדורים של 2 מ"ג ביום. מתלבטת מאוד בין פרוגינובה לאסטרופם בגלל שד פיברוציסטי והיסטורייה של מיגרנות. 1. האם ניתן לקחת פרוגינובה בהחדרה לנרתיק והאם זה ייספג היטב? 2. האם זה נכון שבהחדרה לנרתיק זה פחות מסוכן לשד ופחות תופעות לוואי? 3. האם ניתן לעבור מפרוגינובה לאסטרופם וההיפך? 4.למה רשום בעלון שפרוגינובה ואסטרופם לא מומלץ בהיריון ויכול לעשות דימומים? 5. האם מחדירים את האסטרופם לנרתיק או וגיפם? ומה המינון המומלץ? 6. האם כשלוקחים אוטרגוסטן ורובו יוצא החוצה, האסטרופם לא יצא בחוץ גם?והאם צריך לקחת בהפרש שעות אסטרופם ואוטרגוסטן? ובקיצור מה אתה ממליץ לי להמשיך-עם 2פרוגינובה דרך הפה או לשלב 1 דרך הפה ו1 דרך הנרתיק או 2 כדורים בהחדרה לנרתיק? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
23/12/2018 | 12:45 | מאת: זהבה

קראתי פעם שאסטרופם יכול לגרום לשגשוג של רירית הרחם? האם בהחדרה לנרתיק של אסטרופם ללא אוטרגוסטן -בשלב זה - לא מסוכן לרירית?

1. כן 2. לא 3. ניתן 4. כי אסור לקחת את התרופות האלה בהיריון ללא הנחיית רופא. 2. כן. לפי הנחיות הרופא. 6. כן וכן. ממליץ למלא את הנחיות הרופא המטפל.

אסטרופם בשימוש ממושך, חודשים, ללא פרוגסטרון בהחלט מסוכן.

23/12/2018 | 15:05 | מאת: זהבה

תודה על המענה המהיר. האם יש יתרון כלשהו בלקיחת פרוגינובה דרך הנרתיק על פני בליעה? 2. עד מתי לוקחים פרוגינובה? 3.הרופא המטפל טוען שאין לו ניסיון בטיפול בפרוגינובה דרך הנרתיק אלא באסטרופם, האם לאור הניסיון שלך יש תוצאות טובות לפרוגינובה בנרתיק? 4.מדוע רוקחת אמרה לי שאסור לקחת פרוגינובה דרך נרתיק אלא רק בבליעה? תודה.

1. הספיגה טובה. פחות תופעות לוואי במערכת העיכול. 2. שבוע 8 להיריון בד"כ. 3. נספג. 4. כי אלה הוראות היצרן.

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית