נשימה "הפוכה"

דיון מתוך פורום  ניתוח אף - כירורגיה פלסטית

08/02/2015 | 10:09 | מאת: שרון

ד"ר קריכלי שלום. בני כמעט בן 16. לפני מס' שנים, תוך כדי אימון, קיבל מכה באף ושבר אותו. האף קיבל "גיבנת" וכמו כן האף אינו סימטרי - ישנה סטייה ברורה של המחיצה לאחד הצדדים. שמתי לב שבזמן שהוא ישן הוא נושם כביכול נשימה "הפוכה" - שואף דרך הפה ונושף דרך האף. ברקע, יש לו נטייה לאסטמה בזמנים של אובך. הוא אינו נזקק לטיפול תרופתי קבוע ומשתמש במשאף לפי הצורך - לעיתים די רחוקות. האם מוכרת לך נשימה מהסוג הזה? כיצד זה קורה? האם זה בגלל השבר או ללא קשר? לא שמתי לב אם זה היה קיים לפני התרחשות השבר. האם זה יוצר בעיה כלשהי מבחינת הנשימה? אני מניחה שיזדקק לניתוח אף, הן רפואי והן אסתטי, לכשיסיים את הגדילה. האם גם זה יטופל במסגרת הניתוח? מודה לך מאוד על התייחסותך.

לקריאה נוספת והעמקה
08/02/2015 | 19:54 | מאת: ד"ר אברהם קריכלי

בהחלט מדובר בבעיה פיזיולוגית, הגורמת לאי נוחות אך אינה מסוכנת. קרוב לודאי הדבר קשור לסטיית המחיצה וחסימת תעלות האף(קשה להביע דיעה נחרצת ללא בדיקה). ואם כך הדבר ניתוח משולב - ישור מחיצה והעמדת האף במצב פיזיולוגי תקין יפתרו את הבעיה.

08/02/2015 | 20:31 | מאת: שרון

תודה ד"ר קריכלי על תשובתך. שמעתי פעם על הקשר שבין נשימה לא איכותית לבעיות קשב וריכוז. האם המצב שתיארתי ייתכן שקשור לכך? לבני יש בעיית קשב וריכוז. האם למרות שהבעיה אינה מסוכנת כפי שכתבת היא גורמת בכל זאת לבעיה כלשהי באספקת חמצן? בכוונתי לפנות אליך אישית לצורך ניתוח עם סיום הגדילה של בני (גיל 21 הוא גיל מתאים לניתוח?), אך בינתיים השאלות שהעליתי פשוט טורדות את מחשבתי. מודה לך שוב על המענה.

מנהל פורום ניתוח אף - כירורגיה פלסטית