טיפול במקרה של דמי אבטלה, שמירת היריון ודמי לידה

דיון מתוך פורום  זכויות נשים בהריון ולאחר לידה

20/05/2009 | 12:58 | מאת: מיכל

עו"ד רחל שחר שלום, ב- 28.12.08 סיימתי לעבוד בשל שינוי במבנה הארגוני וביטול תפקידי בחברה בה עבדתי, וזאת לאחר תקופת התראה בת חודש. עבדתי באותה חברה במשך 8.5 שנים ברציפות. בוצע עימי גמר חשבון ופידיון כלל הסכומים שעמדו לזכאותי. ב- 22.12.08 גיליתי שאני בהיריון. החל מ- 01/2009 שולמו לי דמי אבטלה למשך 100 ימים. החל מ- 6.4.09 הנני בשמירת היריון המחייבת מנוחה מלאה עד ללידה (תאריך משוער ללידה 9.8.09). מאחר ועד ללידה איני יכולה להשתלב בעבודה כלשהי הוצע לי לי להגיש תביעה לקצבת נכות כללית (טופס 7801)למוסד לביטוח לאומי. אני לא יכולה להגיש בקשה רגילה לגמלת שמירת היריון כי אני לא עובדת כרגע. לאור האמור לעיל יש לי 2 שאלות: א) האם לאחר הלידה אהיה זכאית לדמי לידה ולפי מה הם אמורים להיות משולמים (שכר אחרון/ דמי אבטלה/ דמי קצבת הנכות)? ב) מה הסטאטוס שלי מול החברה בה עבדתי, גיליתי שאני בהיריון לאחר קבלת מכתב סיום העסקה (את רוב תקופת ההתראה עבדתי, ביתרה היינו בחופשה יזומה של החברה)? לתשובתך אודה. יום טוב, מיכל.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, לדעתי לא תהיי זכאית לקצבת נכות כללית שכן הריון אינו נכלל בגדר הגדרת נכות כפי הגדרתה בחוק הביטוח הלאומי. זכאותך לדמי לידה תיקבע ע"פ שלוש משכורות אחרונות שהיו לך במקום עבודתך. האם פוטרת מהחברה בה עבדת? כיצד הסתיימו יחסי עובד מעביד, אם בכלל? בברכה, רחל שחר, עו"ד

24/05/2009 | 21:02 | מאת: מיכל

עו"ד שחר שלום, ראשית תודה רבה על תגובתך המהירה. באשר לשאלותייך, עבודתי הסתיימה בשל שינוי במבנה הארגוני וביטול תפקידי. בשיחה שבה הוסבר לי על ביטול תפקידי הוצע לי תפקיד דומה אבל בעיר אחרת, עם הרבה יותר אחריות וללא תוספת שכר. אני סירבתי להצעה, הצעה שבכל מקרה לא הייתה מתממשת היות ובסופו של דבר תפקיד זה גם בוטל. יחסי העובד מעביד הסתיימו בסדר גמור, כפי שכתבתי לך במייל הקודם כל הסכומים שעמדו לזכותי שולמו לי וקיבלתי מכתב 'סיום העסקה'. אני כן יכולה לומר שהם נתנו לי תחושה קלה שהם עושים לי טובה, שהרי הם הציעו לי משהו וסירבתי, הם ניסו ליצור את התחושה שלכאורה הם משתדלים לסיים את זה על הצד הטוב ביותר. לתגובתך אודה. ערב נעים, מיכל.

מנהל פורום זכויות נשים בהריון ולאחר לידה