דחוףף ,תודה!!

דיון מתוך פורום  זכויות נשים בהריון ולאחר לידה

06/05/2009 | 17:34 | מאת: בובית

שלום, אני אחרי לידה (כבר 6 חודשים) ,יצרתי קשר עם המעביד שלי לפני כחודש וחצי על מנת לבדוק את האופציות שלי לחזרה לעבודה או לפיטורים... הוא אמר לי שמכיוון שלא הודעתי לו שאני רוצה להאריך חופשה הוא רואה אותי כמתפטרת... אמרתי לו שאני מתכוונת לחזור... וכעבור שבוע משיחתי עמו גיליתי שאני שוב בהריון... בטפשותי הודעתי לו (על ההתחלה) והוא אמר לי שאם אני רוצה לחזור זה למשרה מלאה ובלי הנחות !!! כנראה שאקבל שמירת הריון (לפי הרופא שלי) ... היום הוא שלח לי מכתב שהוא רואה בי כמתפטרת מכיוון שלא שבתי לעבודה עד כה... שאלותיי הן: 1.האם במידה ואקבל שמירת הריון אוכל לממש את זכויותיי כשאלד? (משמע דמי לידה ,החתמה בלשכה וכו...) 2.אם לא אקבל שמירת היריון האם המנהל שלי יכול לחייב אותי לעבוד במשרה מלאה ובלי הנחות ? 3.האם אני יכולה להודיע למנהל שאני רוצה למשוך עוד 3 חודשים בבית ,משמע לסגור 9 חודשים כמו שמתיר החוק? 4.האם מותר לו לעשות דבר כזה? הרי לא מסרתי לו הודעת התפטרות ו/או מכתב התפטרות. לתשובתך,אודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, 1. עלייך לבדוק בביטוח הלאומי מה רצף הזכויות שלך כדי לקבל תשובה מדוייקת. 2. לצערי כן אבל תנסי לקבל שמירת הריון. 3.איך הגעת ל-9 חודשים כמה זמן את עובדת אצל המעסיק? בברכה, רחל שחר, עו"ד

19/05/2009 | 17:07 | מאת: בובית

מבחינת ותק אני שם כבר שנתיים וחצי אבל הייתי בשמירת היריון אשר לסירוגין לווה באשפוזים בבתי חולים... וגם עכשיו שבתי מבית החולים לאחר אישפוז בן שבוע וראיתי מכתב מהמעסיק שבו הוא כותב שמכיוון שאני מתרצת את היותי חולה הוא רואה בי מתפטרת... ואח"כ קבלתי טלפון ממחלקת כח האדם שאגיע לקבל פיצויים... האין זאת עזות מצח?? מהי דעתך המלומדת? תודה רבה!!!

מנהל פורום זכויות נשים בהריון ולאחר לידה