תשומת לב

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים

25/09/2007 | 11:54 | מאת: דלית

בתי כמעט בת 6 עלתה השנה לכיתה א'. הילדה דורשת התייחסות אליה אישית בכל דבר וכאשר היא לא מקבלת אותה היא מתנהגת בצורה שלילית, כועסת, בוכה. היא אומרת שהילד הרע שבה עושה את זה. חבל לי היא ילדה מקסימה וחכמה אך קשה לה כשהיא לא מקבלת במה שהיא לא במרכז העיניינים. לא מובן לי ממה זה נובע, היא הבכורה ומקבלת מאיתנו המון תשומת לב. איך אפשר לעזור לה לקבל שיש עוד ילדים ולא רק היא צריכה לענות על השאלות. תודה.

26/09/2007 | 00:24 | מאת: חלי ברק-שטיין

דלית, אני מבינה את הדאגה שלך. לפני שאענה חשוב לי לדעת אם התופעה שאת מתארת קורית רק עכשיו בכתה א' בכתה, או שהיא קרתה גם בגן וקורית בבית? אם זו תופעה חדשה הייתי מייחסת אותה למעבר, לקושי בכניסה לכתה א', עם הכללים והדרישות החדשות. יתכן שהבת שלכם חשה חוסר בטחון זמני, וזה מתבטא בצורך שלה בחיזוקים, ובקנאה שלה בילדים אחרים שעונים טוב. אולי יותר ממנה. זה תהליך טבעי, חלק מהשינוי, ולא הייתי מלחיצה אותה מידי. המורה צריכה למצא את הדרך לעבוד איתה, להרגיע אותה ולעזור לה להסתגל לכתה. זה תפקיד בית הספר, ואני לא הייתי מתיחסת לזה בבית. כך זה רק מגביר את האשמה והלחץ של הילדה. אם התופעה רחבה מעבר לכניסה לכתה א', זה סיפור אחר. כתבי לי ואמשיך להתייחס בברכה,חלי

28/09/2007 | 18:18 | מאת: דלית

הבעיה היתה גם בגן חובה. ערכנו שיחות עם הגננת היה שיפור אצל בתי והיא הצליחה להתגבר על אכזבות. אך כיום נראה לי שאנחנו מתחילים שוב את אותו תהליך שעברנו בגן חובה, מבחינת הגננת היא טענה שלבתי אין מה להשאר שנה נוספת בגן ואכן מבחינה לימודית אין שום בעיה. שוחחנו עם המורה והיא טוענת שבתי דורשת מעצמה מעבר ליכולות שלה וזה מתסכל אותה, וכשהיא לא מצליחה היא מיד שוברת את הכלים ואז היא מתנהגת בצורה שלילית. כאשר אנחנו מכינות שיעורי בית לא נראה לי שהיא פרפקציוניסטית דווקא אני רואה אותה מחפפת היא לא מוחקת שלא יוצא לה טוב היא ממשיכה למשימה הבאה. אציין שגם דפי עבודה כגון כתיבת ספרות או אותיות היא לא מסיימת עד הסוף כלומר היא הבינה את הפאונטה היא ממשיכה לדף אחר לכן קשה לי להבין את בתי. אולי מאחר שהשיעור קצוב בזמן זה מה שמפעיל עליה לחץ שמה היא לא תסיים ואחרים כן. איך ניתן לעקל עליה, אני מפחדת שהמורה תשים עליה סטיגמה כילדה בעייתית. תודה.

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים