ילדה בת 3.5 לא משחקת משחקי דמיון

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים

25/07/2016 | 23:44 | מאת: ליבנת

הבת שלי מתקשה לשחק משחקי דמיון וזה אומר שגם לא משחקת עם עצמה לבד. תמיד צריכה שיהיו איתה ויעסיקו אותה ומבטאה פאסיביות בליזום משחקים בעצמה. גם כשמגיעות אליה חברות נוטה יותר להשתולל איתן ולעשות שטויות ופחות להתמקד במשחק כלשהו או להציע פעילות לחברה. אם אין לי זמן לשחק איתה היא מתחילה להציק לאחיה הקטן או לשוטט בבית בחוסר מעש.. פשוט מתסכל!!! למה זה ככה? ואיך אפשר לשנות את העניין?

הי הציפיות שלך מהילדה לא תואמות את יכולותיה.כדאי לעשות פגישת ייעוץ כללית של ההורים ולבחון את יכולותיה הכלליות ואז לכוון אותה לדברים יותר פרודוקטיבים .

27/07/2016 | 10:51 | מאת: ליבנת

מה זאת אומרת לא תואמות את יכולותיה? ילדים בגילה כבר אמורים לשחק לבד לא? או להפעיל יצירתיות ודמיון כלשהו במשחקים שלהם..הבנתי שזה שלב התפתחותי מאוד חשוב אצל ילדים. יש לציין שהיא ילדה מאוד בוגרת, עצמאית, אחראית, נבונה, חברותית ותקשורתית,, יש לה יכולות חברתיות מאוד גבוהות אפילו מעל הממוצע לגילה. נראה שהיא פשוט בוחרת לשחק יותר עם אחרים מאשר לבדה, או שפשוט מתקשה מסיבה כלשהי להיות אקטיבית ביצירת עניין משלה..זאת הסיבה לשאלתי- האם להניח לילדה? או שאני יכולה לסייע לה איכשהו לעשות זאת? אודה לתגובתך..

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים