פחד זרים ילדה בת שנתיים

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים

17/08/2015 | 20:41 | מאת: א

שלום, לבת שלי יש חרדת זרים שהחלה מגיל 4 חודשים ונמשכת עד היום (אם כי ברמה פחותה מבעבר). אם מגיעים אלינו אורחים שהיא לא מכירה היא בוכה ללא הפסקה נשכבת על הרצפה וצועקת כמו כן לא ניתן לבוא איתה לבתים חדשים של חברים שלנו שהיא לא מכירה. במקומות ציבוריים כגון קניונים וינות אין לה את הפחד הזה. כמו כן מתינוקות וילדים היא לא מפחדת ואפילו אוהבת ומחבקת. בשל פחד הזרים נמנענו מלהכניס אותוה לגן ורק בעוד חודש תכנס לגן לראשונה. מעול אף אחד לא שמר עליה מלבד ההרוים שלה והסבתא בשל פחד הזרים וחרדת הנטישה. כיצד עלינו להתנהג איתה כשמגיעים זרים הביתה או כשהולכים לבקר בבתים שהיא לא מכירה? כיצד עלינו להתנהג בתק ההסתגלות בגן?

לקריאה נוספת והעמקה

התגובה של הילדה קצת חריפה . לא כתבת בת כמה היא עכשיו. אל תתחשבו בפחדים יותר מדי זה זה עבור . תכניסו אותה לגן ותלכו לאן שנוח לכם . בהמשך החיים יש סיכוי שחרדות כאלה או אחרות ימשיכו וכדאי יהיה לטפל בהם

25/08/2015 | 11:26 | מאת: א

הילדה היום בת שנתיים. כיצד עלינו להתנהג כשהולכים לבתים של חברים בגילינו שהיא לא מכירה והיא מסרבת להכנס ולאורך כל המפגש בוכה ומבקשת " הביתה". כיצד עלינו להתנהג בגן במידה ותשתטח על הרצפה ולא תתן לנו ללכת? אציין שהיא ילדה חברותית ומתפתחת באופן תקין לגילה. כשהיא בגינה / בקניונים / ג'ימבורי היא לא מפחדת מזרים רק כשמגיעים אלינו הביתה או כשהולכים אליהם.

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים