ילד בן 5 שלא מפסיק לדבר

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים

21/08/2008 | 22:46 | מאת: קרן

שלום רב, בני בן 5 שנים (בעוד חודשיים) ילד מאוד נבון סקרן ורגיש , הגננת אף ציינה בפניי בהזדמנויות שונות שהוא בעל ידע מעל הממוצע לגילו . "הבעייה" היחידה היא שמרגע שהוא מתעורר הוא לא מפסיק לדבר ולשאול שאלות ולחקור ולהסתקרן, וגם כשהוא מקבל תשובות לעיתים הוא עובר נושא ושוב חוזר על שאלה שכבר נתנו לו עליה תשובה, כמו כן מוודא כמה פעמים עם כל מי שסביבו שקיבל את התשובה הנכונה...לדוגמא שואל אותי ואני עונה "נכון" חוזר אחר כך ושואל את אביו את אותה שאלה ואומר"נכון אבא"? ..... התופעה יחסית חדשה (כמה חודשים) תמיד היה ילד סקרן ודברן ולא היתה לנו כל בעייה עם זה אך עכשיו יש לי התחושה שמשהו לא הגיוני , הוא פשוט לא נח לרגע מהדיבור ומהשאלות. קראתי איפשהוא שזה יכול להיות אחד התסמינים לבעיית קשב וריכוז. בגן לא ציינו שום בעייה וכששאלתי אמרו שהוא מתנהג יפה ומשתתף יפה בשעות הריכוז. הוא מסוגל להתרכז ולשחק אך זה כל הזמן מלווה בדיבור כמעט לא פוסק.... האם זה נשמע מדאיג? או שזה נורמלי לגילו ? כי האמת שאין לי למה להשוות , זהו בני בכורי , אני יודעת שלילדים יש נטייה לברבר ושסקרנות ורצון ללמוד זה דבר חשוב , אך פה יש את התחושה שהוא נובר בכל דבר בלי סוף מובן שאנו מותשים לגמרי מלדבר ולענות לו כל היום..... 1. האם זה מעיד על בעייה? 2. האם ניתן לדרוש ממנו לא לדבר ולהיות מעט בשקט ? (אני פוחדת שזה יפגע בו) אשמח לדעתך המקצועית בנושא . המון תודה על העזרה. .

22/08/2008 | 02:05 | מאת: חלי ברק-שטיין

קרן, לפי איך שאת מתארת את ההתנהגות של בנך זה נשמע לי יותר כמו ביטויים של חרדה, ולחץ . קורה פעמים רבות שילדים רגישים וחכמים מוצפים במידע שהם לא מצליחים לעבד, וזה מעורר בהם חרדה. נשמע שהוא מרבה לשאול, ולא נרגע מהתשובות, הוא מחפש וודאות, ולכן שואל כל הזמן אם זה נכון, כדי להרגע. גם הדיבור הבלתי פוסק במשחק יכול להיות קשור, שהוא מנסה לארגן לו את המצב, להבין, בכל רגע נתון. זה פחות נשמע לי הפרעת קשב, אם הגננת אומרת שאין לו בעיה להתרכז. אני חושבת שכיוון ההתמודדות איתו הוא דרך הרגעה, אולי משהו בחופש, בחודשיים האחרונים הוציא אותו מהמסגרת והכניס אותו למתח. אתם מתארים שבגן , במסגרת ברורה הוא רגוע יותר. נסו לראות איך מתחילה השנה, נסו בבית להרגיע אותו, להגיד 'אתה מבין נכון', ולפעמים שימו גבולות, ואמרו : עכשיו די... כי בעצם הוא שואל שוב ושוב ואין טעם שאתם והוא תהיו כל כך מותשים. אם לא יירגע, כדאי להתיעץ עם איש מקצוע בהצלחה חלי

22/08/2008 | 23:26 | מאת: קרן

תודה רבה עזרת לי המון !!!!!! עכשיו כשניווטת אותי לכיוון של לחץ וחרדה יותר מאשר הפרעת קשב זה מסתדר לי עם עוד כמה דברים נוספים.... דבר ראשון יש לו אח בן שנה - אנ בטוחה שזה שינוי שהשפיע עליו המון כי עד אז 4 שנים הוא היה מרכז עולמינו (אף על פי שניסינו בכל דרך להתכונן ולתמוך בו ) דבר שני - לאחרונה היה בקייטנה במשך 6 שבועות , שם לא היה לו קל ועכשיו אני מקשרת שהכל בעצם החמיר מאז , בקייטנה הוא היה צריך להתמודד ולשרוד עם קבוצת ילדים ענקית יחסית למה שרגיל וכן עם ילדים גדולים ממנו בני 7 ו-8 ומאחר והוא כ"כ רגיש וחכם הוא היה סובב סביבם ולמד מהם דברים טובים וכמו כן דברים פחות טובים, ילדים בגיללו היו מתעלמים מהגדולים יותר והוא כלום לא נעלם מעיניו תמיד רוצה לדעת הכל ....בתחושה הכללית הוא היה מתלונן כשהיה חוזר אך כשרציתי להוציא אותו - סירב. דבר שלישי - מזה שנה הוא סובל מטיקים באים וחוזרים בעוצמות שונות , פעם מצמוצי עיניים לתקופה קצרה ופעם רחרוחים ...... זה מתגבר בשעת לחץ או התרגשות... עכשיו שאני מבינה שגם הדיבור והשאלות האינסופיות קשורות בלחץ שלו , נראה לי שאפנה לייעוץ. רק רציתי לשאול דבר אחרון : מה אני אמורה להגיד לילד סקרן שלא מרפה מהשאלות , אני לא רוצה לשתף אותו שהולכים לטפל "בבעיה" שלו , אז מה את ממליצה לומר לו ? ומהם שלבי הטיפול (אני מניחה שאת התחקור עם ההורים לא עושים בפני הילדים.....) המוני תודות.

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים