חומר קריאה

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

05/11/2007 | 22:44 | מאת: 7.25

שלום, אני מחפשת ללמוד על הקשר בין מבנה המוח והתהליכים המתרחשים בו לבין מחלות נפש בכלל ואירועים פסיכוטיים, הפרעה בי-פולארית וסכיזופרניה בפרט. אשמח לקבל את המלצתך לכל ספר בעברית או באנגלית בנושא זה, או אפילו למאמרי סקירה מדעיים בתחום. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
05/11/2007 | 23:24 | מאת: ד"ר עופר שמגר

שלום רב, לטעמי ברשת יש היום די והותר מידע ולא צריך ללכת לספרים. תחפשי בגוגל תחת מילות מפתח מוח, סכיזופרניה, ביוכימיה, נוירוטרנסמיטורים, הפרעה ביפולרית, פסיכוזה - וצירופים שונים של כל הנ"ל, או מילות מפתח באנגלית: brain, schizophrenia, biochemistry, neurotransmitors, bipolar disorder, psychosis תוכלי למצוא מאמרים רפואיים באתר pubmed, אבל שם אילו בד"כ מאמרים מאד ספציפיים ולא סקירות כלליות. ספר רציני בפסיכיאטריה הוא comprehensive textbook of psychiatry של סאדוק וקפלן (קיים בסיפריות רפואיות ברמב"ם, אונ' ת"א, הדסה ובן-גוריון) אבל זה מאד מפורט שם. תתחילי באינטרנט, ואם תחושי שחסר לך מידע יותר נקודתי תבדקי במקומות שהמלצתי או תחזרי אלי. הרבה עבודה! בהצלחה....

06/11/2007 | 00:04 | מאת: אהבה

קניתי היום בסטימצקי את הספר "אפקט הקצה" של ד"ר אריק ברוורמן, אני בעמוד 48 וכבר יודעת שקניתי לי אוצר. זה ספר שיכול לשנות את פני הפסיכיאטריה והרפואה בכלל!! הוא מאד מדעי, אבל בשפה המובנת לכל נפש, מסביר את מבנה ותפקודי המוח הקשר בין הביו-כימיה של המוח למבני אישיות שונים, וממשיך הלאה למה שהוא קורא "רפואה אינטגרטיבית" שמשלבת את הידע הרפואי עם תפיסות שבטעות נקראות "אלטרנטיביות" ובהדרגה ללא ספק יוטמעו ב"מיין סטרים" הרפואי אני מקווה שהפסיכיאטרים יגלו אותו!!!

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה