ולריאן

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

24/10/2007 | 14:16 | מאת: אורן

שלום.רציתי לשאול האם תרופה מאושרת ע"י משרד הבריאות (בפירוש לא תוסף מזון של חברת X כלשהי) של מיצוי צמח ולריאן יעיל כנגד התקפי חרדה? האם אפשר להשתמש בו רצוף למשך זמן רב (כחצי שנה) ללא התמכרות או נזק? ובכלל האם הוא נמצא כיעיל (בכל זאת אושר כתרופה ללא מירשם ב- MEDIC של הרופאים).

לקריאה נוספת והעמקה
24/10/2007 | 19:17 | מאת: ד"ר עופר שמגר

אורן שלום, ולריאן אכן יעיל כנגד מצבי מתח קלים, ולכן אושר ע"י משרד הבריאות. למיטב ידיעתי התרופה לא מספיק יעילה בשביל לטפל בהתקפי חרדה. אין פוטנציאל התמכרותי לתרופה זו. ככלל אין נזקים בשימוש לטווח ארוך.

26/10/2007 | 05:14 | מאת: אהבה

במצב חרדה קשה מאד, אחד מהקשים שעברתי בחיי, קיבלתי ואליום מרופא פנימי (היתה גם חבלה גופנית, נכנסתי למצב הזה בעקבות תקיפה פיזית משולבת בהתעללות נפשית מצד שכנים ונאלצתי לע\זוב את ביתי למספר שבועות על מנת להתאושש) לאחר שבועיים שבהם הואליום עזר חלקית, פניתי לפסיכיאטר שרשם לי קלונקס + תרופה אנטי פסיכוטית. לא נטלתי את התרופות הפסיכיאטריות ובמקום זה עברתי לואלרין. לא רק שהואלרין עזר לי יותר מהואליום ומהקלונקס, אלא גם השפעתו היתה נעימה יותר והמינונים שעזרו לי היו כרבע מהמינונים הרשומים על הבקבוקון. הואלרין הוא הצמח ממנו הואליום מופק, יש לו השפעה מרגיעה מיידית, והיתרון של שימוש בצמח השלם וירסוס הפקת החומר הפעיל ממנו, ידוע לכל מי שלמד קצת על רפואה טבעית. "הרוקח הגדול" שיצר את הצמח הזה הכניס בו עוד חומרים תזונתיים שמסייעים להטמעת החומר הפעיל בגוף ומחזקים את הגופנפש בצורה שעדיין לא נחקרה דיה הואלירן הרבה פחות ממכר מכל תרופת פרמקולוגית, ומנסיוני יעיל לא פחות ייתכן שהסיבה שעלי זה עובד כל כך טוב היא שאני בעיקרון כמעט שלא לוקחת תרופות כך, אקמול אחד עוזר לי כמו משכך הכאבים הכי חזק על מישהו אחר לא לקחתי אנטביוקטיה יותר מחמש או שש פעמים בחיי (הלא כל כך קצרים) אני אדם בריא וחיוני ואני ממליצה לכל מי שרוצה להיות בריא ללכת בעקבותי ולהעדיף בריאות על תלות בתרופות

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה