בריחה מהמציאות

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

14/10/2013 | 20:26 | מאת: הבובה

ד"ר האם אתה חושב שמחשבות כנסיעה לאירופה (הולנד) ותיכנון לשהות שם אולי מיספר שנים אולי לתמיד אלו מחשבות של בריחה מהמציאות? האם בזה שאני מתכננת כבר שנים ליסוע להולנד ולהישאר שם כמה שנים הינני אדם שבורח מהמציאות. כאילו אני מנסה בזה ליברוח ממציאות חיים קשה , ולהגיד ששם בהולנד יהיה לי קל, ולכן למה שלא אלך למקום שיהיה לי בו יותר קל, ויותר נוח, ואם יותר קל אז גם יותר נעים. אני מתחילה ליתעות שמה אני קצת בורחת מהמציאות לפעמים ולא חיה אותה כפי שצריך.עכשיו מצד שני אפשר לומר שהמחשבות האלה מלוות אותי כבר שנים, משהו כמו 2-3 ועד היום לא עברתי לשם, אז זה כאילו אני בכול זאת נישארתי במציאות ולא ברחתי מימנה כי אני עדיין פה. כך שהמחשבות הן רק בגדר מחשבות כי אף פעם לא הוצאו מהכוח אל הפועל. ומדוע לא הוצאו? כי רציתי להישאר במציאות? לא ניראה לי ניראה לי כי אני פחדנית, פחדתי ליסוע ולעשות שינוי קיצוני בחיי, כי בכול אופן נסיעת רילוקיישן לחו"ל זה לא דבר של מה בכך. כול החיים שלי אני רואה עכשיו מלאים בסתירות,רוצה ולא רוצה. רוצה ליסוע ולא רוצה ליסוע, למה זה הדבר הזה? זה ממש מפריע לי בחיי.ממש ניפגמה לי איכות החיים מיכך וניגרם לי סבל מדברים שרציתי לעשות ובסוף לא עשיתי והנסיעה הזו לחו"ל היא לא אחת מהן. אבל בהרבה דברים בחיים שלי היתה הסתירה המעיקה הזו.

לקריאה נוספת והעמקה
14/10/2013 | 21:06 | מאת: ד"ר גבריאל ברקאי

שלום הבובה, אני לא יודע אם המחשבה לנסוע להולנד היא תכנית מציאותית או לא בחיים שלך ואני לא יכול לדעת אם הוצאתה לפועל הייתה מועילה לך או לא. לשאלה האם לעשות רילוקיישן או לא יש בודאי היבט פסיכיאטרי אבל ביסודה זו אינה שאלה רפואית-פסיכיאטרית. כדי לקבל תשובה אישית ועניינית על השאלות האלה את צריכה לפנות לפסיכיאטר שמכיר אותך ואם אין- אז לפנות לאחד ולקבל ייעוץ אחרי בדיקה והערכה.

14/10/2013 | 21:15 | מאת: הבובה

למה יש כול כך הרבה סתירות בחיים שלי אף על פי שהן מפריעות לי ואני לא חושבת שיש מקום לסתירות היום בחיי.

14/10/2013 | 21:20 | מאת: הבובה

נותן כדורים הוא לא נותן תשובות לשאלות כאלה, הוא לא פסיכולוג הוא לא אמור לתת לי טיפול פסיכולוגי ולענות לי על שאלותי. הוא נותן רק רצפטים ,ואני לא רוצה רצפטים ולא רוצה לקחת אף כדור אני רוצה רק לטפל אצל פסיכולוג. אני רוצה תשובות לשאלותי ולבעיות שמפריעות לי בחיים...בעיות שמעיבות על חיי כעננה שחורה מעל ראשי.

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה