פחד משתק

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

24/09/2013 | 12:41 | מאת: שירז

היי. קוראים לי שירז אני בחורה שפויה בהחלט . אף בעיה מהעבר או ההווה. יש לי ילדה בת שנה . ומאז הטרגדיה האיומה שלפני כמה ימים היתה בחדשות,שהאב (שהיה שפוי ככל הניראה) זרק את ילדיו מקומה גבוה כלשהי והתאבד. מה מביא אדם שפוי ללעשות מעשה כזה. מאז המקרה הזה אני מרגישה מכווצת ומשותקת . הרי אם הוא היה שפוי הדבר אומר שמקרה כזה יכול לקרות לכל אדם???

לקריאה נוספת והעמקה
24/09/2013 | 13:02 | מאת: אבנר

שלום שירז, הרצח הזה מזעזע אותך, ובצדק. ברור שלרצוח את הילד שלך זה לא שפוי. אז המסקנה היא שהפסיכיאטר איבחן לא נכון. אין מדד אובייקטיבי ל"שפוי", אין לפסיכיאטרים בדיקות גופנית אובייקטיות. האבחון הוא על בסיס דיעות לגבי סימפטומים מסויימים. התוצאה: המון אנשים שפויים מקבלים מרשם לכדורים פסיכיאטרים, ודווקא רוצחים לא מקבלים. והמסקנה מעבר לכך היא שלפסיכיאטריה אין כלים אמינים ומדעיים.

25/09/2013 | 07:44 | מאת: ד"ר גבריאל ברקאי

שלום אבנר, אני רוצה לענות לך כמה דברים. ראשית אינך צודק שלפסיכיאטריה אין כלים אמינים ומדעיים. הבדיקה הפסיכיאטרית היא בדיקה רפואית לכל דבר ואפשר להפיק בה סימנים אוביטקיביים לחלוטין לקיומה (או העדרה) של מחלה פסיכיאטרית. שנית אתה צודק שיש אנשים שמקבלים מרשם ונוטלים כדורים שלא היו צריכים ליטול ויש אנשים שהיו צריכים ליטול טיפול שהיה יכול לעזור להם ואינם נוטלים. בחלק מהמקרים, זה תוצאה של אבחון שגוי שעשה פסיכיאטר. בחלק מהמקרים זה בגלל סיבות אחרות כמו תעמולה אנטי פסיכיאטרית שגרמה לאנשים להירתע מטיפול שהיה יכול לעזור להם. שלישית אתה צודק לגמרי שלרצוח את הילד שלך זה לא שפוי (ונדלג כאן לרגע על השאלה החשובה מה זה בדיוק "שפוי" או "לא שפוי"). זה גם נורא עצוב ומזעזע. אינני יודע דבר על המקרה הזה, חוץ מהמידע שכולנו קיבלנו באמצעי התקשורת. אומר רק באופן כללי שייתכן הדבר שהאיש היה "שפוי" לחלוטין בעת שנבדק על ידי הפסיכיאטרית (ואני רק יכול לדמיין לעצמי איך היא מרגישה עכשיו), ולחלוטין "בלתי שפוי" בעת שעשה את המעשה. מוחם של בני אדם יכול להיות מתעתע מאד. זה חלק מהחיים. חלק נורא.

25/09/2013 | 07:56 | מאת: ד"ר גבריאל ברקאי

שלום שירז, באמת מקרה מפחיד. אחד הדברים המפחידים במקרה הזה הוא השאלה גדולה מה מביא אנשים לאבד את הקשר עם המציאות ולהתנהג התנהגויות קיצוניות. השאלה כואבת במיוחד בצורה שאת מעלה אותה- מה מבדיל בינינו, אלה שזה לא קרה להם לבינם, אלה שזה כן קרה להם. למרבה הצער הניסיון בעבודה עם אנשים שדברים כאלה קרו להם, (אף שמעולם לא פגשתי אדם שעשה מעשה כמו זה שעליו אנחנו מדברים כאן), לא מצאתי תשובה טובה. אינני מאמין שאדם שעושה מעשה כזה הוא שפוי בעת שהוא עושה זאת. אולי אני פשוט לא יכול להאמין. נחמה אחת שיש היא שאירוע כזה הוא נורא, נורא נדיר. אני מקווה שזה אף פעם לא יקרה לי או ליקרים לי. אם את מאמינה בכוח עליון- אולי תפילה תעזור.

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה